Skip to main content

Ik kan niet bellen en Internetten vanuit Kreta.

Goedemorgen @Kirti en welkom hier op ons forum :)

Misschien geheel overbodig om te vragen, maar heb je je toestel al eens uit - en aangezet sinds je op Kreta bent? Kun je verder ook controleren of roaming staat ingeschakeld? Het wil ook wel eens helpen om handmatig een ander mobiel netwerk te kiezen, kun je dat ook eens proberen? Kun je verder ook eens kijken of het wel werkt zonder 4G? Niet alle netwerken ondersteunen 4G. Tot slot kun je nog controleren of de APN goed staat ingesteld. 

Hopelijk heb je hier iets aan en zorgt dit ervoor dat je weer gebruik kunt maken van je mobiele aansluiting op Kreta, ik zie je bevindingen in ieder geval graag tegemoet!


Dank voor je snelle reactie/adviezen. Verschillende zaken uitgeprobeerd. Als ik handmatig een andere provider kies, werkt 4/5 G na reset netwerkverbindingen. Als ik traditioneel wil bellen lukt dat niet en heb ik erna geen 4 G meer. Dat ligt dan waarschijnlijk aan de simkaart. Ik ga KPN nu even bellen.


Dank voor je snelle reactie/adviezen. Verschillende zaken uitgeprobeerd. Als ik handmatig een andere provider kies, werkt 4/5 G na reset netwerkverbindingen. Als ik traditioneel wil bellen lukt dat niet en heb ik erna geen 4 G meer. Dat ligt dan waarschijnlijk aan de simkaart. Ik ga KPN nu even bellen.

Dat is prima, laat je ons weten wat hier uit is gekomen @Kirti?

Mochten wij vanaf hier nog iets kunnen doen dan horen we dat natuurlijk graag!


Helaas ook geen oplossing als ik bel, raar. Ik moet nu eerst een plus abonnement nemen om verder zaken te laten onderzoeken en op te laten lossen. Dat vind ik best raar. Met andere KPN abonnementen kan ik van precies dezelfde plek wel bellen en gebeld worden.

Andere oplossing?


Hoi @Kirti, probeer je ons te bellen op ons nummer vanuit het buitenland? (0031612001200)

Anders denken we hier graag even met je mee. Als het af-en-toe werkt moet alles aan onze kant eigenlijk wel goed staan. Als er hier iets verkeerd staat zou het namelijk helemaal niet meer werken.
Er zijn nog wel een paar dingen die je kunt proberen:

  • VoLTE uit zetten (of aan zetten als die uit stond)
  • Een andere APN proberen, ‘portalmmm.nl’ of ‘internet’
  • De simkaart verwijderen en opnieuw installeren
  • De simkaart even in een ander toestel proberen
  • Een andere simkaart in jouw toestel testen
     

We hebben hier ook een handig topic voor trouwens met meer uitleg en oplossingen.

 


Bovenstaande allemaal geprobeerd. Zonder succes.

Met een andere simkaart werkt de telefoonprima.

Helaas kan ik niet bellen en valt het 4/5G signaal weg als het wel gelukt is om handmatig op een netwerk re komen. Heel vervelend.


Duidelijk, dus het ligt niet aan het toestel aangezien het met een andere sim wel lukt en het ligt ook niet aan het netwerk omdat andere KPN simkaarten op dezelfde locatie prima werken.

En deze vraag stel ik nog even extra om de situatie echt goed helder te krijgen: alléén nadat je probeert te bellen valt het internet weg? Of valt het internet sowieso weg, ook al bel je niet? Als dit alleen bij een poging tot bellen gebeurt, lijkt het haast alsof de boel blijft hangen bij het omschakelen van 4/5G naar 2G. Zou je om te testen nog eens willen kijken wat er gebeurt met het bellen, als je je toestel -tijdelijk uiteraard- vastzet op 2G? Op die manier hoeft er niet geschakeld te worden en ik ben benieuwd wat er dan gebeurt!

Zou je ook je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag het naast je persoons- en adresgegevens ook het mobiele nummer waar het om gaat noteren. Dan kan ik even nakijken hoe alles bij ons in de systemen staat!


Ik kan helemaal niet bellen met het betreffende nummer, ook niet als ik de simkaart in een ander toestel heb geplaatst. Als ik 4/5G met handmatige instellingen aan de praat heb gekregen en ik ga proberen te bellen is de G verbinding vervolgens weg. De G verbinding valt ook sowieso van zichzelf weg. D’r na handmatig instellen en of de telefoon opnieuw opstarten om überhaupt weer 4/5G aan de praat te krijgen.


Ik heb nog even meegekeken naar je gegevens @Kirti  en zie dat buitenlandse gesprekken geblokkeerd staat voor dit nummer. Ik stuur je even een privébericht.

Mocht je als meelezer ook problemen hebben met internet of bellen in het buitenland. Bekijk dan vooral ons buitenland topic!

Mocht je het daarmee niet op kunnen lossen kun je ons altijd even bellen op +31612001200 of een nieuw topic aanmaken!

 

*admin edit: afsluiting