Skip to main content

Mijn zoon kan wel bellen en sms-en, maar heeft geen internet op mobielnetwerk.

Via instellingen internet handmatig ingesteld: geen resultaat.

Handmatig kiezen netwerk: kan niets vinden.

Voor de hand liggende zaken zoals aan/uit en roaming aan, al geprobeerd.

Al 4x voordeelbundel geactiveerd, maar dat helpt ook niet.

Iemand idee?

Staat er überhaupt 4G in zijn scherm of 2G?


Beste Peter,

Bedankt voor je reactie.

Zodra wifi uitstaat staat er helemaal niets in zijn scherm van 2G o.i.d. 

Bij instellingen staat bij netwerkmodus LTE/3G/2G.

Als wifi aanstaat staat linksboven Entel S.A. Bolivia | KPN

 

Ik ga morgen KPN bellen.


Heeft u het mobiele internet ook fysiek met een knop aangezet naast het instellen van het internet?

 


Zodra wifi uitstaat staat er helemaal niets in zijn scherm van 2G o.i.d. 

Ik kan me zo voorstellen dat in Bolivia niet overal mobiele ontvangst mogelijk is. En als het er is dan mogelijk alleen bellen en smsen.


Dag @Hoi Welkom hier op het KPN Forum! Lastig inderdaad dat je zoon geen mobiel internet heeft, al kan hij gelukkig wel bellen en sms’en. Wat is er uit het gesprek met de klantenservice gekomen? 

Zonder de situatie tot in detail te kennen, ik sluit me voorzichtig aan bij Peter's suggestie. In Nederland zijn we gewend om (bijna) overal goed bereik en mobiel internet te hebben; we zijn een dichtbevolkt land met maar weinig plekken waar geen bereik is. In veel andere landen is dat een stuk lastiger. De afstanden zijn vaak een stuk groter, er zijn plekken die veel minder dichtbevolkt zijn (en waar je logischerwijs dus minder antennes zult vinden) en niet in alle landen is mobiel internet zo breed beschikbaar. Ik kan me voorstellen dat je niet overal in Bolivia goed bereik en/of mobiel internet zult hebben. 


Ik hoor zojuist dat hij nu wel internet heeft. Hij had al een paar keer de telefoon uit en opnieuw aangezet, zonder resultaat.  Nu had hij de telefoon ½ uur uitgelaten en toen pas weer aangezet: toen werkte internet wel!

Allemaal bedankt voor het meedenken!

 

Gr,

Gerrald