Skip to main content

Ik heb hetzelfde probleem maar dan met de iPhone 12 Pro: de esim (KPN) werkt niet in het buitenland; de fysieke sim (ander nummer maar ook KPN) doet het wel.

Het probleem treedt sowieso op in België, Frankrijk en de VK.

eSims van andere providers zoals Vodafone heb ik ook getest en dat werkte prima. 

Wat ik ook probeer. Roaming via de KPN esim is kansloos. 

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hoi @S.V.D.. Welkom op het KPN Forum. Ik heb een eigen topic voor jou vraag aangemaakt. Heb je ook de APN instellingen al doorlopen of handmatig een ander provider geselecteerd? In sommige gevallen verhelpt dit het probleem al.

 


Hoi Vikash, ik kan inderdaad een provider handmatig selecteren maar er komt geen verbinding met het gekozen netwerk tot stand. Mijn telefoon zoekt vervolgens een tijdje (‘searching’) en geeft het na enkele minuten op (‘no service’). De APN staat op ‘internet/internet’.


Goedemorgen @S.V.D. Kun je de APN ‘Portalmmm.nl’ ook eens proberen? (en daarna je toestel herstarten?)


Dat ga ik doen. Over een ruime week weet ik of het (in het buitenland) werkt. 


Is goed, hou me op de hoogte!
We hebben hier ook een algemeen topic met informatie en advies over.

 


Ik heb een aantal stappen gezet:

  • fysieke sim en e-sim verwisseld (beide KPN-postpaid);
  • APN van de e-sim gewijzigd in portalmmm.nl;
  • toestel (iPhone 12 Pro) opnieuw gestart.

De fysieke sim geeft vrijwel direct na het inschakelen (in het buitenland) een goede verbinding; de esim uiteindelijk ook maar pas ongeveer een kwartier later. De situatie is dus iets verbeterd, maar optimaal is het natuurlijk nog niet. 

 

 


Ah dat is in ieder geval al weer iets. Bedankt voor je terugkoppeling!

Ik heb er zo niet echt een verklaring voor maar ik ben blij dat je in ieder geval weer verbinding hebt!


Begin deze week in Duitsland geweest waar ik dezelfde problemen had met mij IPhone 11 in combinatie met een esim. Woensdag ben ik bij de KPN winkel in Emmen binnengelopen en daar dit probleem aangegeven. Besloten om weer een fysieke SIM in het toestel te doen en vandaag wederom in Duitsland geweest. Met de fysieke SIM geen probleem meer ervaren met het krijgen van verbinding. De techneuten moeten denk ik maar eens een dagje Duitsland doen met diverse toestellen…

 

Deze problemen had ik overigens een paar maanden terug ook in België….