Skip to main content

Ik zit voor mijn werk in de Oekraïne. Ik heb iPhone 13 met esim. Overal vol bereik en steeds 3G of 4G. Maar internet heb ik maar zelden!? Ik heb verder een onbeperkt data abonnement. Ik heb de verbindingsinstellingen al gereset. Klantenservice ook aan de lijn gehad. Werd me verteld dat het een bekend groot probleem is om data in buitenland te gebruiken met iPhone en esim. Lijkt mij onzin. 
iemand een oplossing. 
Groet Dennis 

Hallo @Blaise ter verificatie van de beweringen van de helpdesk van KPN even de helpdesk van Apple raadplegen. Zij hebben dan misschien een oplossing.

Succes.

 


Hallo @Blaise, goed dat je contact met ons opneemt.

Heb je ook de APN instellingen al doorlopen?

Ook kan het helpen om eens een andere provider te selecteren. Soms heeft de automatisch gekozen provider een minder goed bereik voor mobiele data. Een andere provider selecteren kan dan helpen. Echter is het wel zo dat je in het buitenland afhankelijk bent van de netwerken daar. En gezien de situatie daar verwacht ik dat het netwerk ook een flinke klap heeft gekregen.


Ik heb alle providers geprobeerd. Allemaal volle bak 4G maar ik kan geen data versturen.  APN instellingen had ik ook al doorlopen. Bij mijn collega’s werkt het overigens prima hier. 
Help!!!


Hebben jouw collega's ook KPN @Blaise, of een andere provider? Als zij ook KPN hebben ben ik benieuwd wat er gebeurd als je jouw simkaart als test in een van hun toestellen doet en probeert verbinding te maken. Lukt het dan wel, of gaat het probleem mee met de simkaart?


Ik heb een esim…


Hebben jouw collega's ook KPN? een verschil tussen e-sim en een fysieke simkaart zou er qua datagebruik niet mogen zijn. Testen in een ander toestel zit er dan niet in natuurlijk met een e-sim. 

Voor de zekerheid wil de instellingen aan onze kant op jouw abonnement graag controleren. . Wil je dan jouw profiel van gegevens voorzien? hoor ik van je als je dat gedaan hebt.