Skip to main content

Ik ben de afgelopen week in het buitenland geweest en heb helaas onderweg niet kunnen internetten. Lastig, want aangezien we aan het fietsen waren moesten er wel elke dag hotels gezocht worden. Ik heb aan Apple Se, dit jaar aangeschaft, met KPN abonnement. Waar zou het aan kunnen liggen dat ik geen bereik had?

Admin: Reactie afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Hoi @Pechonderweg, welkom op het forum. Dat is een goede vraag, het kan zijn dat roaming in de instellingen van jouw toestel niet aanstond en dat het daardoor niet werkte. Dat kan je controleren en indien nodig aanzetten. Als dat uitstond en nu aan, zal je bij een volgende reis mobiel internet hebben. 

Ik weet niet natuurlijk waar je was, het kan ook zijn dat je in een gebied was waar geen/slecht bereik was van het lokale netwerk. Zie ook ons topic over het gebruik van mobiel in het buitenland: KPN Mobiel in het buitenland: kosten, bereik en internet, waar tips in worden genoemd.


Dataroaming stond aan, dus dat kan niet het probleem zijn. Het was ook niet op één plek, maar overal, zowel onderweg in Frankrijk, Duitsland als in België. 


Dan staat het los van de locatie inderdaad, het klinkt wel als een hele mooie fietstocht. Had jij dit alleen, of hadden degene(n) waarmee je onderweg was dit ook? Kan je jouw forumprofiel ook volledig invullen, met aanvullend bij "Persoonlijke opmerkingen” ook de laatste 3 cijfers van de IBAN? Met de volledige gegevens kan ik ook kijken het het aan deze kant staat.


Heb ik gevuld.


Ik was de enige met een mobiele telefoon overigens


Dank je voor de gegevens @Pechonderweg. Ik heb daarmee voor je gekeken en roaming staat zo te zien op het netwerk aan. Dat maakt me toch weer benieuw naar de instellingen van het toestel zelf, kan je daar nog een screenshot van delen?


 


Misschien kunnen we beter even bellen? Dat gaat sneller denk ik.


Misschien kunnen we beter even bellen? Dat gaat sneller denk ik.

De instellingen zien er ook wel goed uit inderdaad, dat maakt het lastig om te zeggen wat er precies misging tijdens de fietstocht. Bellen is mogelijk, we zijn bereikbaar op 0800-0402, een collega kan dan meekijken. Een andere optie is, om als je volgende keer in het buitenland bent en hier tegenaan loopt, op dat moment met ons te bellen vanuit het buitenland (dat kan uit het buitenland op nummer +316-12001200). Op die manier kan er op het moment dat je dit ervaart meegekeken worden wat er aan de hand is.


Ga ik doen, dank je wel