Skip to main content

Mijn beide kinderen hebben geen internet in het buitenland.

  • Eerste constatering:
    Van de zomer italië: geen internet.
    andmatig een andere provider zoeken had geen effect. Opnieuw opstarten ook niet.
  • Tweede constatering:
    Zoon ging op werkweek naar de UK on september, hele week onbereikbaar, geen internet.

Ik vind dit HEEL vervelend. Een onbereikbaar kind van 14, op reis!!

  • Derde constatering: Vorige week in de UK ook mijn dochter van 12, geen internetverbinding. Dus geen contact mogelijkals we elkaar kwijt raken.

_______________________________________________________________________________________________________________

  • Mijn dringende oproep:
    Waarom werkt internet niet in buitenland voor kids sim?
  • Hoe is het op te lossen?

Gegevens staan in Forum profiel kunnen jullie het nakijken?

Bedankt!

Voordat ik deze melding aanmaakte checkte ik uiteraard:

Roaming aan, instellingen correct, andere provider handmatig kiezen, geen effect.

Telefoon uit en weer aan, geen effect.

 

Ik hoop dat er kan worden gekeken of er een blokkade op zit, zodat de volgende keer mijn kinderen in het buitenland bereikbaar zijn via whatsapp en i-message😑


Is er al iemand die mij helpen kan?


Hoi @KFSL, welkom op ons forum!
We hebben hier wel een handig topic over:

Op geen van de nummers uit je profiel staat er een blokkade op internet in het buitenland

 


Hi Tomas.
 

Bedankt voor je reactie. 


wat moet ik precies opzoeken op de door jouw genoemde website? Ik heb daar gekeken maar kom slechts info over bellen en internetten in buitenland terug. Geen oplossing voor m’n probleem. die info ken ik al want ik heb zelf ook al heel lang een mobiel. 
 

kinderen hebben geen internet in buitenland. Ze kunnen niet whatsappen, wel bellen. Kids soms hussel 
 

ik vind daar niets over op de genoemde website. 

***waar kan het aan liggen en hoe lossen we het op? ***


Hoi @KFSL, vanaf hier heb ik er dus niet echt een verklaring op. Met de instellingen aan onze kant moet het namelijk gewoon werken!
Dat betekent dat er ofwel in het toestel niet helemaal goed staat of er simpelweg geen goed bereik is.
In het bovenstaande topic staan nog een paar stappen die je kunt proberen.

Hoi @KFSL, welkom op ons forum!
We hebben hier wel een handig topic over:

Op geen van de nummers uit je profiel staat er een blokkade op internet in het buitenland

 

 

Wat te doen bij geen mobiel bereik in het buitenland?

Geen bereik is natuurlijk niet fijn. In Nederland is het zo dat je eigenlijk vrijwel altijd een netwerk hebt, in het buitenland wil dit nog wel eens anders zijn. Vaak simpelweg omdat er minder masten zijn, bijvoorbeeld omdat het gebied heel uitgestrekt is. Je kan dan proberen om handmatig een ander netwerk te kiezen:

Android: "Instellingen" - "Mobiele Netwerken" - "Netwerken Zoeken", 

iPhone: "Instellingen" - "Aanbieder" - "Automatisch" uitschakelen, en kies handmatig een andere provider

 

Geen internet in het buitenland?

Heb je wel bereik, maar geen internet in het buitenland. Ook dan kan het helpen om handmatig een andere provider te selecteren. Niet alle providers hebben een even sterk netwerk. Werkt dat niet?

  • Test of het zonder 4G/5G wel werkt (niet alle netwerken ondersteunen 4G/5G)
    • Android: "Instellingen" - "Mobiele Netwerken" - "Netwerk modus"
    • iPhone: "Instellingen" - "Mobiel netwerk" - "Opties mobiele data” 
  • Controleer of de APN staat ingesteld op portalmmm.nl of internet
    • Android: "Instellingen" - "Mobiele Netwerken" - "Namen toegangspunten"
    • iPhone: "Instellingen" - "Mobiel netwerk" - "Mobieledatanetwerk” 
  • Test jouw simkaart in een ander toestel. Werkt het dan wel. Loop dan de instellingen met behulp van de toestelhulp op het toestel nog eens na.
  • Werkt het helemaal niet? Neem dan contact met ons op. Toon inhoud

👎🏼 helaas. Ik kan niks met het antwoord. Dit had ik allemaal al gecheckt. Ik schiet er geen millimeter mee op. 
Bovendien is het enorm frustrerend dat we al deze checks wéér moeten doen in een ander land. Voor twee kinderen! Als we eerdaags weer vakantie vieren moet alles gewoon werken. We zijn talloze klachten over kids Sim in het buitenland op dit forum. Er is dus meer aan de hand dan een instelling op de mobieltjes van m’n kinderen. Er is iets mis met Kids Sim….