Skip to main content

Ik ben nu in Zuid-Afrika en heb opeens geen internet meer. Ik zit nu op wifi om deze post te kunnen maken. Ik gebruik wifi indien mogelijk en zet 'm op internet als ik onderweg weg. Ben nu in Hartbeespoort. Toestel al uit- en opnieuw aangezet. Roaming aan en automatische selectie. Ook handmatige selectie geprobeerd en andere providers gekozen. Niets helpt. Ik heb hiervoor speciaal een extra buitenland bundel gekocht, voor ca. 40 euro. Dus hier ben ik niet blij mee.

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 

@Rotu Welkom op het forum. 

Wat irritant dat het niet lukt om internet te gebruiken, weet je toevallig of het wel lukt om te bellen en te sms'en? 

Wellicht dat het ook nog zou kunnen helpen om de APN-instellingen via onze website door te lopen. 

Mocht dit niet lukken zou je mij dit dan kunnen laten weten? :)


Beste Rutger_,  sms en bellen doen het wel, internet niet. Het is nu opgelost. Ik heb, op advies van KPN,  de instelling van mijn toestel nu handmatig op uitsluitend 2G/3G gezet ipv 2G/3G/4G/5G (daar staat ie standaard op). En de optie "voorkeur voor 4G" uitgezet. En nu werkt internet weer.


@Rotu Fijn om te lezen dat het opgelost is en bedankt voor het delen van de oplossing, daar kunnen andere forumgebruikers wellicht weer gebruik van maken! 


Ik heb bundel kpn buitenland gekocht maar ik krijg geen internet. Ik heb een samsung fold 2, android versie 12, wat kan ik doen om internet werkend te krijgen? 


Ik had recent (november 2021) hetzelfde probleem. Wat bij mij hielp: zet bij  onderdeel verbindingen de optie "automatisch verbinden met 4G" uit.

Ga vervolgens naar Netwerkmodus en selecteer "uitsluitend 2G/3G". Voor mij was het probleem toen opgelost en had weer internet via mijn Wereldbundel.