Skip to main content

Goedemorgen,

onze kids hebben geen internet op dit moment in Frankrijk. Volgens diverse topics moet er (misschien) iets aangepast worden aan de sim kaart (instellingen op telefoon staan volgens mij goed).

kunnen jullie hierin iets betekenen?

met vriendelijke groet,

Ronald

Hallo @Ronald2678, welkom op het KPN Forum!

Het niet kunnen gebruiken van internet in het buitenland kan meerdere oorzaken hebben:

  1. Er kan geen dekking zijn. Je kunt dit testen door een ander netwerk te selecteren.
  2. Roaming kan uit staan. Om gebruik te kunnen maken van internet in het buitenland moet roaming aan staan. Hiermee geef je toestemming om jouw simkaart te verbinden met de mast van de buitenlandse provider. Meestal staat dit standaard aan, maar het kan geen kwaad om dit te controleren.
  3. Als de dekking goed is en roaming ook aan staat, kan het zijn dat er achter de schermen een blokkade actief is. Dit kunnen wij controleren en aanpassen.

 

Hiervoor heb ik wel wat gegevens van jou nodig:

  • 06-nummer (s)
  • klantnaam en geboortedatum
  • klantnummer
  • postcode en huisnummer
  • laatste 3 cijfers van het bij ons bekende rekeningnummer

Plaats deze gegevens niet hier openbaar, maar in je forumprofiel. Het mobiele nummer en het rekeningnummer kun je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en moderators.

Geef je een seintje als je jouw profiel hebt ingevuld? Dan weet ik wanneer ik voor je aan de slag kan.


hallo Denise, 

Het probleem is opgelost, door een ander netwerk te selecteren werkte het wel :)

gr,

Ronald