Skip to main content

Vorig jaar zomer had mijn dochter met kids sim geen 4G bereik in Frankrijk (IPhone XS). De klantenservice van KPN wist niet hoe dat kon. In Zwitserland ging het vervolgens goed, maar nu zit ze in Rome: weer geen 4G bereik met Kids Sim. Ik begrijp uit andereĀ forum-topics dat ze niet de enige is met dit probleem. Hoe lossen we dit op?

Hallo @SeignosseĀ ,

In het buitenland werkt KPN met bepaalde providers. Wat wil helpen is dan dat ze handmatig in het menu een ander netwerk kiest.Ā 


Dat werkt niet, aan/uitzetten werkt niet, dit is echt heel vervelend. Ik lees dat anderen met kidssim in deze landen vergelijkbare problemen hebben gehad. Wat is hier aan de hand? Dit is echt heel vervelend, puber zit zonder ouders in Italie, en zonder internet. Bellen en sms-en geen probleem.


Het probleem is opgelost! Nadat de klantenservice alle instellingen had gecontroleerd, en die bleken te kloppen, is de technische dienst op afstand aan de sim-kaart gaan sleutelen. Wat ze precies gedaan hebben weet ik niet, maar het probleem lijkt voor nu te zijn opgelost.