Skip to main content

Beste KvdKamp,

 

Ik denk dat ik het zelfde probleem heb, als jij een aantal jaar geleden hebt gehad. Ik heb een iPhone 7 en alles werkte heel lang gewoon, tot mijn mobiele netwerk er in een keer mee op hield. Ik heb wel een aanbieder bovenin staan, mijn roaming staat gewoon aan en ik kan zelfs 4G aanzetten. Probleem: het werkt niet. Zodra ik mijn iPhone helemaal uit en dan weer aanzet krijg ik de melding. Ik kan wel bellen en ik weet daarom ook niet helemaal zeker of dit het zelfde probleem is, maar mijn vraag is hoe jij dit probleem uiteindelijk op hebt gelost.

 

Alvast bedankt, Thijs 

@Thijs H Welkom hier op het KPN Forum! Bedankt voor je topic. 
Ik heb je afgesplitst van een ander topic, want dat was een oud topic dat vrijwel niet meer relevant is:wink: . De kans is heel klein dat die persoon nog weet hoe het destijds is opgelost. Afijn, wellicht kan ik je helpen. Als ik het goed begrijp het je geen internet op je iPhone. Je beschrijft dat je Roaming gAAN] hebt staan. Hieruit maak ik op dat je momenteel in het buitenland zit. 
Om te kunnen internetten in het buitenland moet inderdaad Roaming nAAN] staan én moet datagebuik 3G/4G ook aan staan. 

Let op! Het kan zijn dat de aanbieder die je bovenin het scherm ziet staan minder goed werkt voor jou. Probeer handmatig een andere aanbieder te selecteren via de instellingen. 
Kun je trouwens wel gewoon bellen/sms’en? Heb je in het verleden wel gewoon gebruik kunnen maken van internet in het buitenland met deze iPhone? 
 

Naast de antwoorden op de vragen, ben ik benieuwd naar je gegevens. Ik wil graag het e.e.a. controleren in de netwerkinstellingen om te zien of wij (eventueel) iets geblokkeer hebben. 
Kun je je gegevens dus alvast invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


Beste @Lisa 

 

Ik heb de gegevens nu aangepast. Ik ben op dit moment verbonden met Vodafone CZ (Tsjechië, dus) en bij de rest van mijn gezin, die ook allemaal KPN gebruiken, werkt alles wel gewoon naar behoren. Ik maak op dit moment gebruik van iOS 14 Public beta 3. Ik weet niet of dat nog problemen op zou kunnen leveren, maar ik heb er voor de rest niemand over gehoord. Ik heb in het verleden wel altijd gebruik gemaakt van Internet van KPN, maar ergens vorige maand stopte het er in een keer mee. Ik heb op dit moment nog 5000 MB over, want ik kan dus geen gebruik maken van mijn abonnement. Dit is de error die ik dus kreeg. Eerst zat ik in Duitsland en toen werkte het ook al niet, maar in Nederland werkt het eerder ook al niet. Er staat dus wel dat 4G aan staat, maar om de een of andere reden geeft het tegelijk aan dat het mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk is. 

Ik heb op dit moment geprobeerd:

  • simkaart er uit halen en er terug in stoppen
  • iPhone helemaal uit en dan weer aan zetten
  • Dataroaming uit en aan zetten
  • 3G/4G uit en aan zetten
  • Simkaart blokkeren en mijn puk-code opvragen
  • Nieuw wachtwoord voor het ontgrendelen van mijn simkaart

Ik heb de simkaart op dit moment nog niet in een andere telefoon geprobeerd, dat kan ik wel even doen als ik weer terug kom.

 

Alvast bedankt, Thijs 


Hoi @Thijs H! Bedankt voor je gegevens. Je doet alles volgens mij prima en wij hebben geen blokkades in het systeem staan. 
Wat ik overigens ook niet in het systeem zie staan, is de bestelling die je geplaatst hebt naar het onbeperkt data abonnement. Het is dus ook niet zo gek dat je geen internet hebt momenteel, want je huidige abonnement is een budget abonnement zónder internet. :persevere:
Heb je wel een bevestiging van de bestelling ontvangen? Die vind ik namelijk ook niet terug, dus daar is iets mis gegaan. 
Je abonnement is op dit moment (per direct) verlengbaar. Als je inlogt op de MijnKPN, dan kun je nogmaals je abonnement verlengen. For the time being geef ik je een 5GB coulance bundel zodat je online kunt. Mocht je de bestelling geplaatst hebben, wil je het dan hier even laten weten? Dan controleer ik of die goed door is gekomen. 

Wacht met bestellen tot je een sms hebt ontvangen m.b.t. de coulance bundel die ik zojuist geactiveerd hebt. Start voor de zekerheid na de sms de telefoon opnieuw op. :blush:


Beste @Lisa,

 

Ik had wel MB’s, maar ik heb alleen een abonnement met belminuten en iemand deelt dan 5GB van zijn/haar abonnement met mij. Dat heeft altijd gewerkt (en zou nog steeds moeten werken), maar dat is daarom niet terug te vinden in het systeem denk ik. Mijn probleem was niet dat ik geen MB’S heb, maar dat het niet werkt. Ik heb (zoals in het bericht staat) mijn iPhone opnieuw opgestart, maar het werkt op dit moment nog steeds niet. Ik kan dus nog steeds geen 4G gebruiken, hoewel het bereik gewoon goed zou moeten zijn. Ik heb ook mijn internetinstellingen (opnieuw) gereset en roaming aangezet, maar het blijft niet werken.

 

Groeten, Thijs

 


@Thijs H Ik zie het inderdaad! 
Mobiele data moet ook ingeschakeld zijn op het toestel. Onze toestelhulp laat ook alle stappen zien hoe je internet moet instellen (per toestel) als je in het buitenland zit. 
Wellicht zien we iets over het hoofd. 

Als je dit gedaan hebt en internet werkt niet, dan kun je een kruistest uitvoeren. Stop jouw simkaart eens in het toestel van een medereiziger die wél gewoon internet heeft. Werkt de simkaart dan wel? Stop tegelijkertijd de simkaart van de ander in jou toestel. Nu kunnen we uitsluiten of het aan de simkaart ligt of aan het toestel. 

Als het aan jouw toestel ligt, dan kun je proberen de netwerkinstellingen eens resetten. 
Ga naar: Instellingen> Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen

Als het aan de simkaart ligt, meldt het dan even hier:blush:


Beste @Lisa ,

 

Het ligt wel aan mijn telefoon. Ik ga nu alle gegevens van mijn device verwijderen en daarna alles terugzetten. Ik laat later nog weten of het werkt, anders ga ik nog even naar een KPN of apple winkel toe.

 

Groeten, Thijs


Hmm, misschien dat het dan toch iets te maken heeft met die iOS 14 Public beta 3, of had je daarvoor ook al problemen? Uiteraard hoop ik dat het resetten helpt, zo nee dan is een bezoekje aan een KPN of Apple winkel een goede vervolgstap. Houd je ons op de hoogte?


Beste @Maja_ en @Lisa,

 

Ik heb net alles verwijderd en daarna weer teruggezet. In eerste instantie leek dat te werken: mijn 4G werkte weer, maar na een tijdje hield het er weer mee op. Het zou evt kunnen liggen aan de Public Bèta. Ik heb nu ook via Apple Feedback aan Apple doorgegeven dat ik problemen ervaar en wat ik al heb geprobeerd. Ik ga denk ik nog even langs een Apple store om te kijken of het nou een software of een hardware probleem is. Ik houd jullie op de hoogte!

 

Groeten, Thijs


Hoi @Thijs H, we zijn benieuwd!


Beste KPN,

 

Ik kwam online iets tegen dat meer mensen problemen hadden met IOS 14 public beta en 4G, maar daar lag de oorzaak vaak bij VPN. Ik gebruik(te) geen VPN en dacht daar dus niet verder over na. Nu heb ik de gratis VPN HotsportShield gedownload en werkt alles om de een of andere reden weer! Ik heb de VPN wel uitstaan, maar het toegevoegd hebben van een VPN schijnt al genoeg te zijn.

 

Heel erg bedankt voor de goede service, Thijs Hampsink


Update: het bleek niet aan de VPN te liggen, er is kennelijk iets als een hard reboot. Daarbij start je telefoon opnieuw op zonder al je gegevens te verwijderen. Zo werkt het:

“For iPhone 8 Plus/8 Plus/ iPhone X/ XS Max/ XS/ XR/ 11 Pro Max:
1: Press and Quickly Release Volume Upbutton, then
2: Press and Quickly Release Volume Down Button, then
3: Press and Hold Side Button until you see the Apple logo on Screen.

For iPhone 7/7 PlusSleep/Wake + Volume Down button simultaneously at least 10 seconds
iPhone 6S and Earlier: Sleep/Wake + Home button both button same time at least 10 seconds

To Start iPhone, Again press Side (Power) button until the startup apple logo on the screen.”

bron: https://www.howtoisolve.com/fix-iphone-cellular-data-not-working-ios-11/


@Thijs H Was de hard reset dus de uiteindelijke oplossing? Wat fijn dat je het hier met ons deelt! Ik markeer dit als beste antwoord. :blush: Mocht in de toekomst iets zijn, dan weet je ons te vinden. 


Beste @Lisa,

 

uiteindelijk bleek het stom toeval te zijn: om een of andere vage reden werkt mijn 4G niet, maar 3G wel en ik kwam toen toevallig op een 3G netwerk


Reageer