Skip to main content

Tijdens het bellen in het buitenland (Belgiƫ en Spanje) schakelt internet over op 3G waardoor er geen internet mogelijk is. In Nederland heb ik wel gewoon 4g en dus internet tijdens bellen.

hoe kan dit?

Welkom op het forum @Greendycke! Lukt het je in Nederland wel te internetten tijdens het bellen? En heb je wel gewoon 4G op het moment dat je internet gebruikt? Of staat deze standaard op 3g?

Kijk voor de zekerheid even op onze pagina over roaming. Daar staan tips over instellingen en wat je kan doen.Ā 

Als je wel gewoon 4G hebt tijdens het internetten, vul dan nog even je profiel in. Dan kijk ik voor de zekerheid of ergens in onze instellingen toch iets verkeerd staat.Ā 


@GreendyckeĀ @Bram_Ā 

Met 3G zou bellen en internet wel moeten werken. Bedoel je soms bellen via 2G dat internet dan niet werkt?

Het kan zijn dat kpn nog geen VoLTE (4G bellen) roaming heeft met 1 van de operators in Belgiƫ en Spanje? Waardoor internet tijdens het bellen niet werkt.


Dankjewel allemaal ik zal even profiel aanmaken.

In Nederland werkt het gewoon maar in buitenland verschijnt op het moment dat ik bel ipv 4G meteen 3G in het scherm en is het niet meer mogelijk te internetten. Er staat dus wel 3G maar internet doet het niet. Hoor graag van jullieĀ wat het kan zijn.Ā 


Heb overigens alle 3 beschikbare operators in Belgiƫ geprobeerd maar bij allemaal deed hij dit.

profiel is aangemaakt inmiddelsĀ 


@GreendyckeĀ van onze kant staan de instellingen goed. Er is geen blokkade waarom dit niet werkt.Ā 

Wil je nog aangeven wat de namen zijn van deĀ providers je geprobeerd hebt?


Orange, Proximus en base.

spanje weet Ik niet meer


@GreendyckeĀ het is nodig een ticket aan te maken hiervoor. Maar daarvoor is het wel van belang dat je in het buitenland bent tijdens het behandelen.Ā 

Wil je aangeven of dit nog een paar werkdagen het geval is?


Ik ben morgen in de loop vdĀ Ā middag in BelgiĆ«Ā 


@GreendyckeĀ ik heb navraag gedaan. Daarbij zijn nog een paar extra vragen ontstaan. Wil je nog aangeven welk merk en type toestel je gebruikt? En welke Android of IOS versie daarop draait?Ā 

Daarnaast de vraag of er nog iemand bij je is met een Nederlands mobiel abonnement. En lukt het die persoon wel om tijdens het bellen internet te gebruiken?


@GreendyckeĀ wil je nog laten weten wat het antwoord is op mijn vorige vragen? En even laten weten wanneer je weer in het buitenland bent? Dan kan ik het onderzoek laten starten.Ā 

Als je dit liever niet openbaar aangeeft laat het dan weten in de persoonlijke opmerkingen van je profiel.Ā 


Dankejwle Bram maar had al aangegeven dat ik elke week wel een keer in Belgiƫ ben.

kun je dan ticket opstarten? Ik kan er ook wel even naartoe rijden indien nodig het is vlakbij.

gisteren was ik in Belgiƫ en wederom tijdens bellen van 4G naar 3G (en dus geen internet meer)


Oh ja en het betreft iPhone 11.

iOS 16.6

Ā 


Hallo @Greendycke! Ik zie tot mijn schrik dat ik je reactie volledig gemist heb of geen melding hiervan heb gekregen. Wil je nog 1 keer bevestigen dat het issue nog speelt? Dan maak ik direct een ticket aan!