Skip to main content

Ik krijg in zuid Afrika geen internet (wel WiFi) ondanks aanzetten Voordeellanden buiten EU door VOORDEEL 100 AAN te sms’en naar 1266. De ontvangst daarvan is wel bevestigd.

Ook heb ik al ‘bellen via 4G’ uitgezet en handmatig het netwerkmodus naar 3G/2G gezet. Niets helpt. 

Hoi @Eijburg . Welkom op het forum.

Dat is wel vervelend. Zijn er meerdere providers in jouw omgeving? Heb je al geprobeerd om handmatig verbinding te maken? 

Zijn er nog andere mensen in jouw gezelschap? Zo ja, hebben die wel internet? 


Als je een dual-sim telefoon hebt dan zou je kunnen kijken of je een lokale prepaid sim-kaart met data in het tweede sim-slot kunt plaatsen.

Onderstaand een screenshot van de sim-instellingen op mijn telefoon.

Waar in Zuid-Afrika ben je momenteel want er zijn best veel plaatsen waar een 2G verbinding gemaakt kan worden maar 3/4G voor acceptabel Internet ver te zoeken is.


Lokale pre-paid simkaart ga ik proberen, kijken of dat lukt.


Ook ik heb afgelopen zomer een prepaid sim gebruikt en komende winter zal ik die weer gebruiken als wij opnieuw naar Zuid Afrika reizen.

Als je ook naar Swaziland gaat, kies dan sowieso voor MTN.

Als je die sim-kaart in een tweede sim-slot van jouw telefoon plaatst, vergeet dan ook niet om aan te geven dat die sim-kaart gebruikt moet worden voor data.


Ik heb de tweede simkaart gekocht. Dat kon alleen met het adres van iemand die in Zuid Afrika woont; voor mij geen punt want ben op familiebezoek maar niet iedereen zal dat kunnen doen.

Internet werkt alleen als ik mijn eigen oorspronkelijke Simkaart HELEMAAL uitschakel. En dat is voor mij niet werkbaar want dan kan niemand mij op mijn eigen nummer bellen. Wat ik nu doe is mijn eigen Simkaart paar keer per dag (als ik WiFi heb) aanzetten. 

Alles bij elkaar een zeer onbevredigende oplossing, te complex.


Internet werkt alleen als ik mijn eigen oorspronkelijke Simkaart HELEMAAL uitschakel.

Kan je dan niet instellen welke simkaart standaard voor data gebruikt moet worden?

Dat werkt op mijn OnePlus 5T (Android 10) prima.

Daarbij zet ik Roaming uit op mijn gewone simkaart zodat er absoluut niet via die simkaart data verbruikt kan worden.

 


Ik heb de eigen simkaart idd kunnen instellen, en de prepaid kaart uit Zuid Afrika doet zn werk. Maar het aanzetten van de Voordeel Bundel Buiten Europa heeft dus helemaal niets gedaan en ik ga er van uit dat KPN mij die ook niet in rekening brengt.

Dank voor jullie reacties en suggesties!


Ik heb de eigen simkaart idd kunnen instellen, en de prepaid kaart uit Zuid Afrika doet zn werk. Maar het aanzetten van de Voordeel Bundel Buiten Europa heeft dus helemaal niets gedaan en ik ga er van uit dat KPN mij die ook niet in rekening brengt.

Dank voor jullie reacties en suggesties!

Kan zijn dat mijn hulp daar nog bij nodig is. Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven?