Skip to main content
Vraag

Geen IPv6 op data-only abonnement met iPad

• June 29, 2026
  • 6 reacties
  • 36 keer bekeken

Ik heb nu al ruim een jaar een data-only abbonement voor mijn iPad met e-sim en heb nog steeds geen IPv6. Hier zijn al meerdere topics over geweest.

Via de KPN helpdesk heb ik geen succes, want daar weet niemand waar het echt om gaat.

Hoe kan ik het voor elkaar krijgen om toch IPv6 op mijn iPad te krijgen op 5G?

6 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Hi ​@widodh, dank voor je topic hier. 

Ik denk graag mee. Hoe heb je dit precies getest? En puur als achtergrondinformatie, wil je specifiek iets bereiken? 
Zou je je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Vergeet niet om het nummer ook in te vullen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 3, 2026

Hi ​@widodh, dank voor je topic hier. 

Ik denk graag mee. Hoe heb je dit precies getest? En puur als achtergrondinformatie, wil je specifiek iets bereiken? 
Zou je je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Vergeet niet om het nummer ook in te vullen. 

Als mijn iPad Pro op 5G verbonden is en ik ga naar https://test-ipv6.com/ dan heeft de iPad enkel IPv4 en geen IPv6.

Ik wil IPv6 omdat ik onder andere de Home Assistant en andere diensten van mijzelf enkel over IPv6 kan bereiken. Het is 2026, dus ik verwacht IPv6. Dit was een nare verrassing om te merken dat KPN dit op de data only abbonementen niet aanbied.

In mijn profiel staat nu het klantnummer van mijn mobiele 097 nummer, maar op mijn postcode + huisnummer vind je meer.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • July 3, 2026

Ik wil IPv6 omdat ik onder andere de Home Assistant en andere diensten van mijzelf enkel over IPv6 kan bereiken.

Matter b.v. heeft IPv6 nodig, maar enkel op thuisnetwerk. Van buiten kan je prima via IPv4 en portforwarding jouw apparaten bereiken.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 3, 2026

Ik wil IPv6 omdat ik onder andere de Home Assistant en andere diensten van mijzelf enkel over IPv6 kan bereiken.

Matter b.v. heeft IPv6 nodig, maar enkel op thuisnetwerk. Van buiten kan je prima via IPv4 en portforwarding jouw apparaten bereiken.

Nee, veel diensten zoals mijn Home Assistant kan ik direct op poort 8123 bereiken via IPv6. Op mijn iPhone kan ik zo overal vandaan.

De discussie of IPv4 of IPv6 nodig is is wat mij betreft irrelevant. KPN adverteert overal dat mobiel internet IPv6-ready is en dat blijkt dus voor de 097 nummers niet zo te zijn.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • July 3, 2026

Nee, veel diensten zoals mijn Home Assistant kan ik direct op poort 8123 bereiken via IPv6.

Dit sluit niet uit dat je deze diensten ook via IPv4 en portforwarding voor port 8123 kan bereiken.

De discussie of IPv4 of IPv6 nodig is is wat mij betreft irrelevant.

OK. Ik dacht dat je niet weet dat men zogenaamde IPv6 only apparaten ook via IPv4 kan bereiken. Voor je oorspronkelijke vraag moet je op iemand anders wachten (ik heb geen 097-nummer van KPN), ik weet wel dat iPad IPv6 via 06-nummer krijgt.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 3, 2026

Nee, veel diensten zoals mijn Home Assistant kan ik direct op poort 8123 bereiken via IPv6.

Dit sluit niet uit dat je deze diensten ook via IPv4 en portforwarding voor port 8123 kan bereiken.

De discussie of IPv4 of IPv6 nodig is is wat mij betreft irrelevant.

OK. Ik dacht dat je niet weet dat men zogenaamde IPv6 only apparaten ook via IPv4 kan bereiken. Voor je oorspronkelijke vraag moet je op iemand anders wachten (ik heb geen 097-nummer van KPN), ik weet wel iPad krijgt IPv6 via 06-nummer

Ik wil zonder IPv4, NAT en Portforwarding dingen kunnen bereiken, daar is juist IPv6 voor, End-to-End IP connectivity. Ik weet heel goed wat IPv4 en IPv6 kunnen. Om die reden ben ik juist KPN klant, de enige met IPv6 op mobiel, maar dus niet op 097 nummers :(