Skip to main content

Hoi,

Ik kan niet bellen of gebeld worden in het buitenland. Internet en sms werkt prima. Alleen bellen niet. Ik krijg geen beltoon en ben niet bereikbaar. Iemand enig idee?

@Rickdo Welkom op het forum. 

Wat vreemd dat je niet kunt bellen, vooral omdat sms'en (en internet) wel gewoon werkt. 

Heb je het toestel al eens uitgezet en opnieuw ingeschakeld? 

En wat hoor je precies als je probeert te bellen? 


Hoi Rutger,

Ik hoor niets. En als mensen mij bellen krijgen ze gelijk voicemail. Heb toestel opnieuw opgestart, esim opnieuw aangevraagd. Allemaal zonder resultaat


@Rickdo Duidelijk. 

Lukt het dan wellicht om handmatig een ander netwerk te selecteren? Om te kijken of je dan wel een kiestoon hebt? 

Zou je ook voor mij je forumprofiel willen invullen en een seintje willen geven als dit is gelukt? Dan kan ik je gegevens er bij pakken wanneer nodig. 


Handmatig ander netwerk ook geen resultaat. Ik zal  het profiel zo invullen


@Rickdo Hoe is de situatie op dit moment? 

En lukt het nog om je forumprofiel in te vullen? 


Dankzij jouw link wel:)


Bedankt voor het invullen @Rickdo 🙂

Ik zie niet direct een verklaring voor dat het niet werkt 🤔 In welk land ben je op het moment? En heb je nadat je de nieuwe E-sim hebt geïnstalleerd überhaupt nog wat gedaan met je mobiel? Ik zie vanaf dat moment ook geen data verbruik meer.


Ik ben in Duitsland en heb gewoon data (4g) gebruikt.

 


Er zit geen blokkade op bellen in buitenland op de een of andere manier?


Al een oplossing in zicht?


Ik zie geen blokkades op jouw telefoonnummer @Rickdo. De technische dienst is daarom aangestuurd om dit verder te onderzoeken. 


Al enig resultaat? Niet bereikbaar zijn of kunnen bellen is niet erg handig...


Wellicht overbodige vraag, omdat je schreef wel sms te kunnen ontvangen, maar zie je het roaming symbool (r)?


Ja, zie ik


Ja, zie ik

 

Ok, helder. Dat was iets wat ik mij afvroeg. 

 

 

 


Ik verwacht dat ze het binnen enkele dagen onderzoeken en terugkoppeling geven. 


Binnen enkele dagen... Vind ik eerlijk gezegd wel lang duren. Nu dus volkomen onbereikbaar voor werk en of familie.


Helaas is dit niet iets wat we kunnen bespoedigen. Had je ook al eens geprobeerd met een ander netwerk te verbinden trouwens?
We hebben hier ook nog een wellicht relevant topic voor:

 


Hoi Thomas,

Als je eerdere berichten gelezen hebt, zie je dat ik volgens mij alles geprobeerd heb.


Excuses, had ik helemaal overheen gelezen.

Ik zie dat het ticket inmiddels opgepakt is maar ze je natuurlijk niet kunnen bereiken.
Kun je bij je voicemail? Daar hebben ze een bericht achtergelaten. 

Ze schrijven dat de lijn wel overging. Kun je ook of je VoLTE eens uitzetten op je toestel en het nog eens proberen?


Nee ik kan niet bij mijn voicemail. Ik kan namelijk niet bellen... Volte uitschakelen heeft geen resultaat

 


Ah balen! Ik ga er nog even voor je achteraan.


Heb je de mogelijkheid om jouw simkaart in een ander toestel te testen? Werkt het dan wel, dan kun je het in het toestel zoeken. Werkt het dan ook niet, dan zit het in de simkaart of aansluiting. 

Ik stuur je ook nog even een privébericht om rechtstreeks contact met de technische dienst te zoeken. 


Zojuist kreeg ik bericht van mijn collega dat het weer werkt. Heel fijn.

De oplossing was: Toestel op 4G zetten en daarbij ook 2G toestaan aanvinken. Dit omdat er nog geen gebruik wordt gemaakt van VoLTE in het buitenland.


Klopt helemaal. Dank voor de moeite!