Skip to main content
Beantwoord

Geen mobiel bereik in Belgiƫ

• 11 maart 2024
  • 3 reacties
  • 1231 keer bekeken

Ik heb in Nederland wel service zodra ik de grens overga naar Antwerpen heb ik geen service ik heb alle stappen al gedaan kan iemand mij alsjeblieft helpen ik kan mijn kpn app ook niet info bekijken omdat ik een sms moet ontvangen en dat gaat niet omdat ik geen service heb en ik moet echt zo snel mogelijk bereikbaar zijn Ivb werk.

Beste antwoord door Noordzee

Hallo @Kim 1987 ,

In het buitenland ben je te gast bij buitenlandse providers. KPN heeft daar geen invloed meer. Voor BelgiĆ« zou je Base of Orange moeten gebruiken. Hou er rekening mee dat de dekking in BelgiĆ« aanzienlijk minder is dan in Nederland. Je kunt proberen om handmatig in te roamen op een ander netwerk. Vergeet in dat geval niet om hem weer op automatisch te zetten als je terug bent in Nederland. 

bron : Joep1965 en Marcia 

Achtergrondinformatie als verbinding maken echt niet lukt : 

edit: 

Mooie aanvullingen van moderator Alexandra hieronder geplakt:   

In het topic dat hij noemde vind je tips voor een goede verbinding in het buitenland.  Onze toestelhulp kan je ook helpen met handmatig een ander netwerk kiezen, als je er niet uit komt. 

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+31
  • Superuser
  • 38342 reacties
  • Antwoord
  • 11 maart 2024

Hallo @Kim 1987 ,

In het buitenland ben je te gast bij buitenlandse providers. KPN heeft daar geen invloed meer. Voor BelgiĆ« zou je Base of Orange moeten gebruiken. Hou er rekening mee dat de dekking in BelgiĆ« aanzienlijk minder is dan in Nederland. Je kunt proberen om handmatig in te roamen op een ander netwerk. Vergeet in dat geval niet om hem weer op automatisch te zetten als je terug bent in Nederland. 

bron : Joep1965 en Marcia 

Achtergrondinformatie als verbinding maken echt niet lukt : 

edit: 

Mooie aanvullingen van moderator Alexandra hieronder geplakt:   

In het topic dat hij noemde vind je tips voor een goede verbinding in het buitenland.  Onze toestelhulp kan je ook helpen met handmatig een ander netwerk kiezen, als je er niet uit komt. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 12 maart 2024

Maar ik kan gemaal geen provider kiezen 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi @Kim 1987, aanvullend op wat Noordzee hierboven vertelt, je kunt inderdaad in de instellingen van je toestel handmatig een ander netwerk selecteren.

In het topic dat hij noemde vind je tips voor een goede verbinding in het buitenland.  Onze toestelhulp kan je ook helpen met handmatig een ander netwerk kiezen, als je er niet uit komt. Het helpt in veel gevallen goed om handmatig een ander netwerk te kiezen. Als je er niet uit komt, laat je dan precies weten waar je tegen aan loopt of wat er niet lukt? Op die manier kunnen we hier het beste met je meedenken.