Skip to main content

Ik woon in de grensstreek met Duitsland, omgeving Lobith. Tot nu toe had ik een abbo bij Vodafone en nooit problemen met bellen of gebeld te worden. Sinds ik bij KPN zit heb ik regelmatig geen bereik op mijn mobiel, zowel binnen als buitenshuis. Verder ook meerdere keren per dag welkom in Duitsland....

Welkom op het forum @GerrieL! Een goede verbinding is wel zo fijn. Als je mobiel geschikt is voor bellen via wifi kan je dat aanzetten om in ieder geval aanzetten zodat je gelijk in huis een goede verbinding hebt. Op de dekkingskaart van KPN zie ik wel een netwerk in de omgeving van Lobith. Zou je zelf kunnen kijken of er op jouw locatie een netwerk beschikbaar is? Als er dekking is kan je handmatig een netwerk kiezen. Ook kunnen we andere instellingen aanpassen. Wat precies hangt af van welk toestel je hebt. Als bellen via wifi alleen niet voldoende is laat dan hier weten welk toestel je hebt. Dan helpen we verder. :relaxed:


bedankt voor je reactie Bram, als ik op de dekkingskaart kijk zie ik in mijn woonplaats Herwen wel veel witte plekken. In Lobith is dat inderdaad beter. Ik heb een oneplus 9 pro en ben best tevreden over dit toestel. Bellen via wifi is in ieder geval een oplossing voor binnenshuis


wordt er door KPN nog actie ondernomen om die witte vlekken op de dekkingskaart weg te nemen, zou in deze tijd toch niet nodig moeten zijn om slecht (tot geen) bereik te hebben. Zeker omdat het andere providers wel lukt om hier zelfs 5G aan te bieden…...


@GerrieL zou je voor de OnePlus dit stappenplan voor handmatig netwerk selecteren een willen doorlopen? Verder bieden we gelukkig al 5G in je omgeving. Op de dekkingskaart kan je die zien door dat netwerk te selecteren. Wel zie ik in Herwen nog een plek waar de dekking niet optimaal is. Zou je eerst willen laten weten hoe het gaat als je handmatig je netwerk hebt gekozen?


Nu ik het handmatig heb gekozen gaat het iets beter, maar het zou wel fijn zijn als KPN ook deze witte vlek in de dekking zou oplossen. Wel blijf ik meerdere malen per dag de melding  “welkom in Duitsland”  ontvangen.


@GerrieL je kan deze berichten zelf uitzetten. SMS daarvoor “INFO UIT” naar 1330. Als dat niet lukt vul dan je profiel in. Geef daarbij zowel je klantnummer als de laatste 3 cijfers van je rekeningnummer. Zet die in het veld “Persoonlijke opmerkingen”.

Let wel goed op! Je krijgt helemaal geen info SMS berichten meer van ons op die manier. Als je dus een keer in het buitenland bent krijg je ook geen waarschuwing over kosten. Als je een Hussel abonnement hebt kan je die gewoon in Duitsland gebruiken alsof je in Nederland bent. Voor je eigen omgeving hoef je je hier dus geen zorgen over te maken.