Skip to main content

Beste KPN,

 

In de omgeving Kalterbroeken (Diever, Drenthe)ervaren wij enorme problemen met onze telefoons als het gaat om bereik.

Of wij nu binnenshuis of buiten ons huis staan, de telefoons (Samsung S9&S20) geven beiden geen streepjes bereik aan.

Wij krijgen van mensen te horen dat zij ons 3 of 4 keer gebeld hebben, maar wij krijgen daar niet eens een gemiste oproep melding van. Daar maak ik me zorgen om, als het gaat om mensen ons willen bereiken die in nood zijn.

 

Het internet waar de telefoons gebruik van maken met onze kpn abonnementen is ook erg langzaam. Wij zien soms speedtest met 0.43mbit/s.

 

Wij zijn al jaren trouwe klant bij KPN, maar sinds onze verhuizing in dit gebied, denken we er enorm aan om hier een einde aan te gaan maken..

 

Kan hier wat aan gedaan worden??

 

Mvg

Wat je als eerste kan proberen is een reset van de telefoons.

Volgens deze site...

https://antennekaart.nl/kaart/4g?lat=52.85815744&lng=6.31338358&zoom=15&providers=kpn

… is er in het noorden van Diever een antenne van KPN.

Ik ben bang dat KPN daar geen extra antennemast gaat plaatsen.


Uiteraard heeft resetten van telefoons geen nut..

Ik hoop echt dat hier nog iets aan gebeurt. De hele nieuwbouwwijk heeft er last aan.

Dan vrees is dat ik toch als trouwe klant weg zal gaan.

Geen oproepen kunnen ontvangen is echt geen optie meer anno 2021.


Hoi @Nz., welkom op ons forum!
Slecht/geen bereik is iets waar we op korte termijn niet echt een oplossing voor hebben vrees ik.
In nieuwbouwhuizen is bereik binnenshuis altijd een beetje een uitdaging. Goede isolatie houdt ook het mobiele netwerk buiten.
Wat mogelijk nog wel een heel eind zou kunnen helpen is (als je toestel het ondersteunt) is Vowifi te gebruiken waarmee je telefoon je Wifi gebruikt om te bellen.


Thomas,

 

Uiteraard is dit al geprobeerd. De telefoons die kunnen het. De dekking van KPN alleen niet. Op de desk wordt gezegt dat de dekking goed hoort te zijn.

Maar ik krijg er maar 0,43mbit/s uit. En dat is voor een telefoon gesprek over vowifi zelfs te weinig.

Gemiste oproepen missen dat is wel een hekelpunt. In kritieke toestand van familie leden die ons niet kunnen bellen..

 

Anno 2021 dacht ik niet dat dit nog voor kon komen in Nederland.

 

Mvg Nigel 


Slecht bereik is helaas niet iets waar ik op korte termijn een oplossing voor heb maar ik kan me goed voorstellen dat je bereikbaar wilt zijn.
Vowifi staat los van de mobiele dekking omdat je daarmee normaal Wifi gebruikt in plaats van het mobiele netwerk (in tegenstelling tot VoLTE).
 


Dat snap ik.

 

Enkel is nu het probleem dat er geen internetaansluiting is opgeleverd en dit toch nog wel maanden op zich laat wachten. Zitten we met een 4G Dongle van KPN, komen we weer uit om de slechte dekking van KPN. De wifi is nog zo goed in huis. We hebben er niets aan.  We zijnweer onbereikbaar.


Ah ja dat is dan wel extra lastig, dat lost dit dan inderdaad ook niet echt op.
Voor bereik op de korte termijn heb ik dus niet echt een oplossing maar op deze kaart kun je wel zien hoe je in jouw specifieke situatie het meeste uit je mobiele verbinding kunt halen.