Skip to main content

Mijn dochter heeft sinds een dag of 3 problemen om op internet te komen als ze niet op WIFI zit.

We hebben niets aan de instellingen veranderd en ze heeft nog meer dan genoeg GB in haar databundel.

Als ze iets wil opzoeken, streamen off op social media wil gaan krijgt ze een melding:

Mobile network has no internet access

Private DNS server cannot be accessed

 

Ze heeft een Galaxy note 20 met een KPN abbonnement.

Iemand tips?

 

@Natasja Zoon Hier een workaround voor dit probleem WORKAROUND - Private DNS Server Cannot be accessed - YouTube


@HansaanZet Bedankt voor de reactie maar hier word een workaround gegeven voor als je geen wifi hebt. WIFI is niet het probleen, ze krijgt deze melding als ze via 5g op internet probeert te komen.


Hallo @Natasja Zoon bij de mobiele instellingen kun je privé DNS uitzetten, op automatisch zetten of de betreffende server invullen.

Ik heb de privé DNS altijd op AUTO staan, nooit problemen.

 

 


@JanD gisteren op automatisch gezet en ging de hele dag goed. Nu is ze vanmorgen op school aangekomen en is er weer hetzelfde probleem helaas. Weet je nog iets?


@JanD gisteren op automatisch gezet en ging de hele dag goed. Nu is ze vanmorgen op school aangekomen en is er weer hetzelfde probleem helaas. Weet je nog iets?

Helaas niet, misschien andere forumleden of KPN?

Misschien heb je iets aan de info via onderstaan link @Natasja Zoon 

https://www.howtogeek.com/795644/how-to-enable-secure-private-dns-on-android/

Even 'googelen' en je vindt veel resultaten.

Succes.


Hi @Natasja Zoon, nog van harte welkom hier! 

Goed om te zien dat Hans en Jan je al op weg geholpen hebben. Ben je er uit gekomen met de laatste tips van @JanD hierboven? Zo niet, test dan de simkaart van je dochter even in een ander toestel. Ik ben benieuwd of ze dan hetzelfde ervaart of dat 't dan wel goed gaat. Dat vertelt je ook veel over waar het 'm in zit, daarom is dit altijd een belangrijke test om te doen.


Hi @Natasja Zoon, nog van harte welkom hier! 

Goed om te zien dat Hans en Jan je al op weg geholpen hebben. Ben je er uit gekomen met de laatste tips van @JanD hierboven? Zo niet, test dan de simkaart van je dochter even in een ander toestel. Ik ben benieuwd of ze dan hetzelfde ervaart of dat 't dan wel goed gaat. Dat vertelt je ook veel over waar het 'm in zit, daarom is dit altijd een belangrijke test om te doen.

Hebben we gelijk al gedaan en de sim kaart werkt prima in een ander toestel.

Met mijn sim kaaart in haar toestel had ik hetzelfde probleem. HEt is eigenlijk nog steeds niet opgelost.


@Natasja Zoon Ah, dat is goed om te weten, dat kon ik niet opmaken uit je berichten hier in het topic. 

Dat betekent dat 't probleem echt in haar toestel zit. Je kunt een paar dingen doen. Je kunt het toestel meenemen naar de KPN Winkel in je buurt. Mijn collega's daar kijken even met je mee naar de instellingen en wat we daar aan kunnen doen. Wat je ook kunt doen, is contact opnemen met Samsung. Dat is de fabrikant van het toestel, zij kunnen je verder helpen om dit op te lossen.