Skip to main content

Er is geen mobiel internet in Abu Dhabi met KPN anno 2020?

Ik zit nu in abu dhabi en heb hetzelfde. Heb al van alles geprobeerd. Ik had het ook in spanje. Geen mobiel internet. Dit heb ik sinds ik mijn iPhone 12 heb met e-s om 😞

 

Admin: eigen topic voor je aangemaakt

Beste @Mmr, wat balen dit 😞. Je kunt wel bellen/gebeld worden? Heb je al handmatig een ander netwerk geselecteerd? Je kunt eens proberen de APN van ‘portalmmm.nl’ naar ‘internet’ of andersom te wijzigen en ook kan je eens proberen om 4G uit te zetten. Mocht dit allemaal geen soelaas bieden, wil je dan je forumprofiel aanvullen met je 06-nummer, postcode + huisnummer en evt. klantnummer? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan kijk ik met je mee. 


Alles wat je omschreven hebt, heb ik gedaan. Heb mijn nummer en adres invuld. Dub al je mij verder kunt helpen. 


Top. Ik zie dat je geen mobiel internet bundel hebt. Is dat een bewuste keuze? Met de Super Voordeellanden buiten EU bundel 2000 krijg je 2000 MB, minuten of sms'jes voor EUR 29,99. Sms hiervoor VOORDEEL 2000 AAN naar 1266. Als je deze niet aanschaft, betaal je 2.50 euro per MB. Betekent dat je nog geen 24 MB kunt gebruiken voordat je aan de ‘bescherming internetkosten’ van 60,50 euro zit. Ik verwacht dat je, als je deze bundel aanzet, wel een werkende internetverbinding gaat krijgen. Wil je dit eens proberen? Als het niet werkt, krijg je vanzelfsprekend de 29,99 euro terug van me. 


Dat is een bewuste keuze. Ik wil in elk land bereikbaar zijn zonder afhankelijk te zijn van een bundel. Ik had dit ook in spanje. En daar heb ik geen bundel nodig. Dit is allemaal sinds de iphone 12 met e-sim  


In Spanje heb je inderdaad geen bundel nodig omdat dit in de EU is, dan gaat het gewoon vanuit je eigen bundel. Buiten de EU gaat het niet uit je eigen bundel en maak je dus extreem hoge kosten wanneer je gebruik maakt van je mobiele abonnement, vandaar het advies om een bundel aan te zetten. Daarnaast zou het kunnen helpen om mobiel internet werkend te krijgen.

  1. Als je een internetbrowser op je telefoon opent, krijg je dan ook een vangpagina/melding van KPN met de vraag of je wil internetten?
  2. Heb je wel data roaming aan staan bij Instellingen > Mobiel netwerk > Opties mobiele data > Dataroaming?
  3. We werken in de Verenigde Arabische Emiraten met twee providers/netwerken samen: Emirates Integrated Telecommunication Company en Emirates Telecom Corporation. Met welke ben je nu verbonden, zou je de andere eens willen instellen? Je kunt dit zelf doen door handmatig een netwerk in te stellen.

Ik zie dat je niet meer gereageerd hebt, @Meia77. Heb je het uiteindelijk toch aan de praat gekregen? Wat was dan de oplossing? Mochten we nog iets voor je kunnen doen, laat je het dan weten?