Skip to main content

Ik heb een “buiten EU databundel” aangeschaft voor de USA (2GB aan data) maar tijdens mijn verblijf in Salt Lake City had ik slechts sporadisch 2G/Edge mobiel internet. Dit duurde maar een paar minuten, dan was zelfs 2G/Edge niet meer mogelijk. Moest daarvoor ook steeds eerst de vliegtuigstand aan en uit zetten. Provider was T-Mobile. Ik kreeg ook geen enkele andere optie.

Heb alle instellingen nagelopen en alles stond correct ingesteld. Binnen Europa of in de UK werkt 4G internet altijd prima zonder dat ik er naar hoef om te kijken. Heb KPN ook gebeld maar de medewerker kon me niet verder helpen en zou een ‘ticket inschieten’ maar tot dusver nog niets gehoord. Voorheen met T-Mobile abonnement had ik rondom Salt Lake City perfect 4G internet, begrijp dan ook niet waarom dit met KPN en een extra buitenland databundel niet werkt. Wie kan me helpen zodat dit probleem zich de volgende keer niet weer voor doet??  

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Hallo @Rinsew, welkom! Is er inmiddels contact met je opgenomen hierover? Je had dus geen mogelijkheid om een andere provider te kiezen, begrijp ik? Als je mobiele internet ergens anders in het buitenland wel werkt, dan is er in ieder geval aan onze kant niets geblokkeerd. Ik adviseer je dan toch om het terugbellen van onze technische dienst even af te wachten. 


Hallo Marcia, bedankt voor je reactie. Ik heb na mijn telefoongesprek niets meer van KPN vernomen, ondanks mijn verzoek om mij per email te informeren over de oorzaak en hoe dit in de toekomst voorkomen kan worden. Ik heb daartoe ook mijn email adres opgegeven. Ik wacht verdere berichten en informatie van de technische dienst af.