Skip to main content

Mijn dochter is in Frankrijk en heeft daar geen mobiel internet bereik. Onderweg in België was er geen probleem. Ze heeft een KPN-abonnement. De instellingen lijken goed te zijn en ook de Franse provider (Orange). Vorig jaar was er met dezelfde telefoon en abonnement in een ander deel van Frankrijk geen probleem. Heeft u enig idee wat het probleem is en hoe dit op te lossen?

Toestel even uit en weer aanzetten wil nog wel eens helpen en niet onbelangrijk de roaming aanzetten


Beste @Seignosse, welkom! Wat een vervelend probleem! Als het toestel uit en aan gezet wordt, werkt het dan nog steeds niet? En kan zij wel bellen of gaat het alleen om mobiel internet? Je geeft aan dat het in België wel lukte, dus er lijkt geen blokkade van onze kant. Kan zij via de instellingen van het toestel eens handmatig een andere provider kiezen? Wat ervaart ze dan? Ze kan vanuit Frankrijk gratis met onze klantenservice bellen via +31612001200. Mijn collega's kunnen dan meteen mee kijken. Via het forum duurt het altijd even voordat je een reactie krijgt. Mochten we toch nog iets voor jullie kunnen betekenen, laat het gerust weten. 


@Seignosse in het topic Geen service Frankrijk is een soortgelijk geval. Of is dit uw dochter welke ook een eigen topic heeft aangemaakt. Wanneer dit laatste zo is is het handiger het bij 1 topic te houden. En mocht dit niet zo zijn dan is dit een 2e geval. Dan kan KPN wellicht in hun systemen kijken of ze iets vreemds zien. 


Dank voor alle reacties! Het betreft alleen internet. Bellen en sms-en geven geen problemen en ze kan ook van wifi gebruik maken. Dus wat dat betreft een ander en minder vervelend probleem dan in het topic Geen service Frankrijk. Roaming staat aan en uit/aan-zetten geeft geen oplossing. Ik heb doorgegeven dat ze handmatig een andere provider dan Orange moet proberen en dat als dat niet lukt, ze de klantenservice moet bellen. Mocht iemand nog een andere tip hebben, dan houd ik me aanbevolen. 


@Seignosse dan zou ik uw dochter het gratis telefoonnummer welke in het bericht van @Marcia_ staat laten bellen zodat ze snel geholpen wordt en waardoor zij waarschijnlijk snel weer kan internetten. 


Ik ervaar hetzelfde probleem. Ik ben nu in Frankrijk en heb geen mobiel netwerk ter beschikking. Data roaming staat aan en daaronder een optie die heet “verkkovierailu” daarbij heb ik de optie netwerk automatisch selecteren ook aanstaan (uiteraard) maar daaronder staat in lichtgrijs geschreven “Netwerk kiezen, verbinding verbroken”
Ik zou graag het gratis nummer willen bellen…. maar dat kan dus niet….

Groeten, Michel


Mijn dochter had afgelopen jaar (ook in Frankrijk) exact hetzelfde probleem. Toen ook in een topic gereageerd maar helaas geen oplossing gevonden.

Dit jaar voordat we naar Frankrijk afreisden nog langs een KPN winkel geweest waar ze de simkaart en de telefoon (iPhone 7s) instellingen gecontroleerd hebben, maar niets gevonden.

Nu zitten we dus in Frankrijk en heeft ze wederom geen internet!

Handmatig een provider kiezen helpt ook niet.

Ze krijgt geen 3G/4G netwerk icoontje te zien, alleen de naam van de provider.

Ze kan wel bellen en gebeld worden. 

Met haar simkaart in mijn telefoon heeft ze wel internet.

Met mijn KPN simkaart in haar telefoon heb ik gewoon internet.

Je zou dan kunnen zeggen dat het niet aan haar telefoon of simkaart moet liggen.

Maar waaraan dan wel, iemand een idee?


Ik ervaar hetzelfde probleem. Ik ben nu in Frankrijk en heb geen mobiel netwerk ter beschikking. Data roaming staat aan en daaronder een optie die heet “verkkovierailu” daarbij heb ik de optie netwerk automatisch selecteren ook aanstaan (uiteraard) maar daaronder staat in lichtgrijs geschreven “Netwerk kiezen, verbinding verbroken”
Ik zou graag het gratis nummer willen bellen…. maar dat kan dus niet….

Groeten, Michel

Ha @MichelSerne, ik zie dat je toestel wel steeds verbinding probeert te maken met het netwerk! Betekent dat wij niets blokkeren o.i.d. Had je al eens handmatig een ander netwerk gekozen? Werkt het dan wel? 

 

@Hariaaz gaat het om het nummer dat je in je profiel hebt staan? Ook daar zie ik dat er gewoon verbinding gemaakt wordt. Goed dat je een kruistest geprobeerd hebt, al lijken we daar niet veel wijzer uit te worden.. Kan zij de APN (onder mobiel netwerk) eens aanpassen naar ‘internet’ als daar nu ‘portalmmm.nl’ staat of andersom? Ik ben benieuwd of dat effect heeft. 


Hallo Marcia,

Het gaat inderdaad om het nummer wat in m'n profiel staat.

Ik heb de APN aangepast van internet naar portalmmm.nl

Daarbij lukte het alleen bij provider Free een 3G verbinding te krijgen. Maar zelfs met deze verbinding is het niet eens mogelijk om te Whatsappen.

Alle andere providers geen 3G/4G verbinding.

Groet


Wat gek, Hariaaz. Ik moet zeggen dat ik dan ook een beetje door m'n opties heen ben. Zijn jullie nu nog in Frankrijk? Want dan zou ik eigenlijk aanraden om dan ter plekke te bellen (0612001200) zodat er eventueel doorgezet kan worden naar de technische dienst. 


KPN,

 

Wat een bijzonder staaltje klantenservice hebben jullie zeg. Heel uitzonderlijk.

Geen of heul slecht internet in België en Frankrijk. Google maps volledig de weg kwijt en wij dus ook. 

Henk, Sander, Sheryn weten net als wij inmiddels dat het niks te maken heeft met APN instellingen, Roaming aan te zetten, opnieuw opstarten (meermaals), gebrek aan bundel of andere kluitjes in het riet. Dat konden we namelijk lezen op dit KPN forum.

Wat het dan wel is?! Geen idee. We kunnen het jullie niet vragen, want telefonisch krijg je de KPN service in in de vorm van een SMSje terug. Een SMSje dat leidt naar een wirwar van artikelen die je alleen maar verder van huis brengen ipv naar ons vakantie adres.

Kortom. Help ons gewoon op weg! Èn ben bereikbaar. Is toch wel het minste dat je mag verwachten van een telecom provider. 

En daarmee bedoel ik dus niet weer een ‘Hè, wat vervelend’ reactie op dit bericht hieronder. Met mogelijke halve oplossingen. Maar gewoon bellen, vragen wat het probleem is en ‘Ja! Natuurlijk we gaan het gelijk oplossen’


Dat internet in het buitenland minder goed functioneert dan in NL ligt niet aan KPN maar aan de lokale omstandigheden daar, in het buitenland is het allemaal niet zo perfect geregeld als in NL.

Als je zorgt dat je een goede wegenkaart in de auto hebt als alternatief, zit je niet meteen voor het blok als de digitale routeplanner het even niet doet.

@MaartenPex

 


@JanD,

Een wegenkaart? Wat is dat? Zonder gekheid. Is toch een beetje uit de tijd. De plekken waar wij krakend internet ervaarde waren ook gewoon steden. Kan me zodoende niet voorstellen dat mensen in Lyle of Dijon met een vergelijkbare kwaliteit internet verbinding leven.

En verder stoor ik mij gewoon aan het service vermijdend gedrag van grote corporaties.  Ik vind dat werkelijk belachelijk. Moeten wij eens doen als je de rekening niet betaald. 
 

 

 

 


Hallo @MaartenPex voor de stedelijke gebieden waren/zijn 'stratenatlassen' te koop😉


Hallo @MaartenPex, jij ervaart dit probleem momenteel in België en Frankrijk? Het probleem is een beetje dat wij alleen kunnen helpen bij: het werkt of het werkt niet. We kunnen namelijk de boel blokkeren of deblokkeren. Als het half werkt, dan betekent dat dat wij niets geblokkeerd hebben. En dan moet je gaan kijken naar waar het aan kan liggen. In het verleden wilde het wijzigen van APN nog wel eens succes opleveren. Nu is het vooral belangrijk dat je een 4G geschikt toestel hebt. Dat je roaming aan hebt staan, 4G aan hebt staan, maar ook 2G. Veel providers zetten namelijk hun 3G netwerk uit en via KPN kan je in het buitenland nog niet 4G bellen. Daarnaast kan je handmatig een ander netwerk kiezen, niet elk netwerk is even geschikt voor elk deel van een bepaald land. Er is geen kant en klaar antwoord en daarom kunnen we je ook alleen van alle mogelijke tips voorzien. 

 

Mocht het nog niet werken, vul dan gerust je forumprofiel aan met je adres, 06-nummer en evt. klantnummer. Ik kijk graag met je mee. 


Hi iedereen, ik ben nu in Frankrijk en ervaar precies het zelfde als de rest. Zelf heb ik een S20+. Het probleem heb ik kunnen verhelpen door het volgende te doen.

Ik ben naar zoeken gegaan op mijn telefoon en heb Roaming in getoetst. (Velen hadden dat al gevonden) natuurlijk moet je Roaming aan staan.

Je ziet ook een optie netwerkmodes, als het goed is staat hij bij de meeste op automatisch. (Bij mij was dit het geval) dit verander je naar 3g. Toen ik dit had gedaan had ik weer gewoon verbinding. Dan wel op 3g maar ik kon in iedergeval alles doen wat ik wilde.

Voor de rest ben ik het eens met de reacties hierboven dat een oplossing beetje moeilijk was im te vinden. Het laatste bericht van @Marcia_ heeft me iets beter geholpen.

 Ik hoop dat het nu wel werkt @MaartenPex 

 


Exact hetzelfde gehad. Verbinding werkt prima, en stopt na een paar dagen. Alles geprobeerd, geen data. KPN gebeld, zeiden dat mijn SIM kapot was. Ik heb expliciet gevraagd of ze mijn dataverbinding hadden geknepen, op een lagere snelheid gezet of afgesloten (policing). Was geen sprake van zeiden ze, ik heb een unlimited abonnement, gebruik veel data, blijf binnen de fair use policy. 
Vandaag 1 Augustus toch maar weer eens een speedtest gedaan. Alles normaal. Conclusie, verbinding was wel geknepen.

Sorry KPN, als je je klanten leugens verteld moet je dat wel slimmer doen.


Beste @Max.Labrador, wat een gek verhaal! Wij zouden gewoon moeten kunnen zien dat jouw bundel op is. Én je zou daar gewoon over geïnformeerd moeten worden. Je kon 25 GB in het buitenland gebruiken, dit is nu 50 GB. Daarbinnen word je zeker niet geknepen. Fijn dat het nu in ieder geval wel weer goed werkt!


Marcia, dank voor je antwoord maar geen gek verhaal.

1- unlimited is unlimited, niet 25G of 50G

2- vermoed dat helpdesk dit niet begrijpt. Adviseer je met je NOC of operations afdeling contact op te nemen

3- pas als je alle info hebt kun je een goed antwoord geven

Ik ben er van overtuigd dat jullie traffic policing toepassen, niet volgens contract/algemene voorwaarden. Class action?

mvg, Max


Hulde @Max.Labrador !!! Het is te gek voor woorden toch. Onbeperkt = onbeperkt. Kwestie van tijd totdat dit soort misleidende communicatie aan banden wordt gelegd. Óf een volwassen organisatie steekt hand in eigen boezem en wacht niet tot ze berispt worden door de meester. Daarnaast is het niet uit te leggen dat wij rond steden internet ervaren dat deed denken aan ISDN inbelsnelheden. Alsof mensen in Lyon en Parijs met dergelijke snelheden leven deed de service mederwerker van KPN ons geloven. @Marcia_  een hoop werk aan de winkel zou ik zo zeggen


Wat ik bedoel is, dat ik het gek vind dat mijn collega's je niet konden informeren over de 25/50 GB limiet. In de voorwaarden staat:

 

Gebruikt u mobiel internet in het buitenland, dan noemen we dat dataroaming. De mogelijkheden, tarieven en voorwaarden verschillen per dienst. Meer informatie hierover vindt u op onze website, als u zoekt op ‘roaming’.

 

Op de website staat vervolgens:

 

Internetten in het buitenland op een rijtje:

  • In Nederland en in de hele EU internet je gewoon uit je abonnement, zonder extra kosten
  • Je kunt alle MB’s opmaken in de hele EU
  • Dataverbruik en roamen binnen jouw bundel is gratis
  • Je hoeft geen Extra Bundel aan te zetten als je nog MB’s uit je abonnement hebt
  • Heb je Unlimited Data? Dan kun je maximaal 50 GB roamen in de EU

 

Een groepsvordering lijkt me dan ook zonde van je tijd en geld. 


Dank Marcia, duidelijk verhaal. Ik heb alle begrip voor fair use. Wellicht ter suggestie, ik zou er geen moeite mee hebben om een bedrag te betalen om 10-20-50G bij te kopen als ik uit mijn bundel loop, zelfs als die unlimited is. Groet, Max


Een veelgehoorde wens, die ik zeker intern mee zal nemen!