Skip to main content

Helaas al voor de derde reis dit jaar geen mobiel internet in het buitenland. Alles geprobeerd qua instellingen, alle tips, maar lijkt alsof er vanuit kpn gewoon een blokkade op staat? Dit komt vakaer voor las ik. Heel vervelend wel! 
 

Ai @Geen internet in buitenland, niet zo leuk om zonder internet te zitten!

Wat gebeurt er precies als je verbindt met een buitenlands netwerk? Ben je wel verbonden en lukt bellen en sms-en wel? Of gaat dat ook niet goed?

Zijn er anderen in je reisgezelschap die via de zelfde buitenlandse netwerken wél internet hebben? Zo ja, is het dan mogelijk om jouw simkaart in een ander toestel te testen om te zien of je dan wel kunt internetten of dat het ook dan niet lukt?

Dat er vanaf onze kant een blokkade in is gesteld is redelijk zeldzaam, maar ik wil dat uiteraard wel even voor je controleren.

Zou je daarvoor je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag het mobiele nummer waar het om gaat, in het opmerkingenveld noteren :slight_smile:

 

 

 


Ja ik lijk wel verbonden, bellen gaat soms(vandaag beter dan gisteren?), maar internet alleen op WiFi. Al mijn reisgenoten hebben wel internet en kunnen bellen. 

Dit is de derde keer dit jaar in Zwitserland en Oostenrijk dat ik dit probleem heb en mijn reisgenoten niet. 
 simkaart verplaatsen lukt niet, heb pinnetje voor iPhone niet bij me😊


Ah ja zonder pinnetje lukt het niet :grimacing:

Tip die bij mijn Samsungs altijd wel werkt: als je oorbellen draagt, kan je die gebruiken :sweat_smile: Ik hoop dat het bij een iPhone ook lukt met zo'n nood-pennetje!

 


Als ik je nummer bekijk, zie ik overigens wél dataverbruik. Op de 25e helemaal niets, maar gisteren wel weer, gisteravond is er een datasessie van 21 Mb geweest en verder verspreid over de dag een aantal hele kleine sessies waarbij je toestel dus wel even actief is geweest op een netwerk. Het is dus niet zo dat er helemaal geen verbinding is geweest, behalve op de 25e, toen is er echt geen data verbruikt. Was je op de 25e wellicht op een andere locatie dan nu?