Skip to main content

Hi, ik ben met mijn vriend in Indonesië. Hij heeft geen internetverbinding, roaming staat wel aan. Wat zou het kunnen zijn? 

@Monica voor Jan Welkom op het forum. 

Lastig dat het niet lukt om te internetten in Indonesië. 

Er zijn in het buitenland een aantal stappen die gevolgd kunnen worden: 

- Zorg dat (data)roaming aan staat in het toestel
- Controleer de APN. Dat zou 'internet' of eventueel 'portalmmm.nl' moeten zijn
- Herstart je toestel een keer
- verbind handmatig met een ander beschikbaar netwerk (i.p.v. automatisch)

 

Mocht je er op deze manier niet uitkomen dan zou je nog Toestelhulp op onze website kunnen proberen. 

 

Zou je kunnen laten weten of het na deze stappen wel werkt? 


Helaas, bovengenoemde werkt niet. Elders op het forum las ik dat het ook kan liggen aan instellingen op het abonnement die KPN moet wijzigen. Er zou dan staan ‘beperkte roaming’. Komt dit je bekend voor?


@Monica voor Jan Het komt inderdaad heel soms voor dat er op het netwerk iets niet helemaal juist staat. Al zijn dit echt uitzonderingen. 

Ik controleer graag voor je of dit hier ook het geval is. 

Zou je daarom je forumprofiel willen invullen en hier een seintje willen geven als dit is gelukt? 


Hi Rutger, ik heb net de gegevens van mijn vriend Jan ingevuld. Hopelijk kun je het voor ons oplossen! Alvast dank!


@Monica voor Jan Ik heb het gecontroleerd en op het netwerk staat alles zoals het zou moeten staan. 

Werkt je eigen toestel wel op deze locatie? 

En als je handmatig naar een netwerk zoekt, verschijnen er dan wel netwerken in het lijstje?


Hi Rutger, ja mijn toestel werkt wel naar behoren. En er is maar één netwerk hier. Ik heb het eraf gegooid en handmatig ingevoerd. Ik krijg dan melding ‘onjuist beveiligingstype voor netwerk …’


Beveiliging is overigens WPA2/WPA3


@Monica voor Jan Om wat voor toestel gaat het?

En heb je een mogelijkheid om de netwerkinstellingen van het toestel eens te resetten? 

Android

Apple


Het is een iPhone SE. Als we die reset doen, wat zijn gevolgen dan? Zijn we dan zaken kwijt of moeten we wachtwoorden invoeren? Hoor graag, want we zijn niet heel erg handig;-)


IOs versie 16.1.1


@Monica voor Jan Als je op het groene linkje van Apple klikt in mijn vorige reactie dan wordt daar uitgelegd hoe je dit kunt uitvoeren. 

Het enige wat opnieuw moet, is bij thuiskomst het toestel opnieuw met de wifi verbinden. Verder gaan er geen instellingen verloren. :)


Hi Rutger, het is gelukt! Hij doet het, dank voor je hulp.