Skip to main content

Hallo,

Ik ben niet de eerste, maar ik heb ooit begrepen dat je altijd zelf ook melding moet maken ipv te replyen.

Ik zit nu in Londen en heb in Praag hetzelfde meegemaakt.

Enkele dagen geen enkel probleem met internet op mijn telefoon en plotseling helemaal niets meer.

Van alles geprobeerd, alleen en gecombineerd. Telefoon aan en uitzetten, telefoon opnieuw opstarten, roaming uit en weer aanzetten, netwerkoperator automatisch en handmatig kiezen, niets helpt. Wel het bereiksymbool met een R erboven maar geen 2g, 3g, 4g of 5g symbool.

Wat opvalt is dat handmatig een provider soms lang duurt en dan vaak mislukt.

Ik las bij iemand dat er centraal een instelling beperkte roaming of iets dergelijks aan zou staan al wordt bestaan daarvan ontkend.

Wat kan ik nog meer doen om dit probleem op te lossen en ook te voorkomen?

Groeten,

Johan

Wellicht heb je hier iets aan 

 


Wellicht heb je hier iets aan: 
https://community.kpn.com/mobiel-15/geen-internet-met-kids-sim-in-het-buitenland-617960?postid=1976298#post1976298


Dank @jimny en @SaltyBart voor jullie reacties.

Ik denk, en hoop vooral, dat ik het opgelost heb.

In de instellingen bij Verbindingen > SIM beheer is er een optie Mobiele gegevens. Daar was niets geselecteerd. Ik heb daar SIM 1 geselecteerd, net als bij Oproepen en Berichten, en het werkt (tot nu toe).

Blijft raar dat het dagenlang goed gaat. Geen idee of deze setting toen ook al leeg was. Ik had deze setting nog niet eerder aangepast. Ik keek naar mogelijkheden voor een e-SIM toen ik de instelling ineens zag.


Reageer