Skip to main content

Ik ben in Thailand en heb het zelfde probleem kan iemand kijken of er misschien een blokkade is of dat ik wellicht de verkeerde bundel heb gekocht ik heb supervoordeellanden buiten eu

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Ik heb trouwens boven genoemde optie ook al geprobeerd.


Beste @Severt, welkom! Jammer om te lezen dat jij hier ook tegenaan loopt. Ik begrijp dat je de APN eens aangepast hebt, maar dat dat de oplossing niet was. Je geeft aan een supervoordeelbundel te hebben. Voor Thailand heb je echter een voordeelbundel nodig:

Kan je die aanvragen in de MijnKPN app of door te sms’en?

Mocht het dan nog niet werken wil je dan deze vragen beantwoorden?

  • Welk toestel heb jij?
  • En roaming staat wel aan?
  • Heb je 4G ingeschakeld?
  • En heb je al eens handmatig een ander netwerk gezocht?
  • Als laatst: heb je je toestel al eens uit en weer aan gedaan?
  •  
  • Mocht dit allemaal niet werken, vul je dan je forumprofiel aan met je 06-nummer, postcode + huisnummer en evt. klantnummer? Ik kijk graag met je mee. 

Het was inderdaad de bundel, maar nu heb ik een bundel aangeschaft voor €30 waar ik dus niks aan heb gehad, kan KPN hier nog iets aan doen? Tegoedbon of zo?


Wil je je forumprofiel aanvullen met je 06-nummer en adres? Dan kijk ik even met je mee. 


Ik dacht dat ik de vraag gesteld had vanuit mijn kpn ID, dus dat die tevens al bekend waren 


Klopt helemaal hoor. Wij mogen echter vanwege de AVG op basis van jouw KPN ID niet je gegevens erbij halen. Vandaar het verzoek je profiel in te vullen 🙂. Ik zie dat de betreffende bundel inderdaad niet gebruikt is. Maar deze is nog geldig tot 12-8. In die periode ga je 'm niet gebruiken? In dat geval zal ik hem uit coulance vergoeden deze keer. 


Ik verwacht hem inderdaad niet te gaan gebruiken 


Prima! Bij dezen heb ik 'm dan vergoed. Let je de volgende keer op dat je de juiste bundel neemt? In de sms die je krijgt bij binnenkomst in het betreffende land, staat ook vermeld welke bundel je kunt gebruiken. Een aangenaam verblijf nog gewenst!


Dank je wel voor de coulance 


Vriendin van mij zit nu ook in Thailand en heeft ook geen internet of 4G 

apn staat op internet ingesteld

maar je bent niet verplicht een bundel te nemen om intern een te krijgen toch?


@MennoG78 je bent niet verplicht een bundel te nemen. Wel is het zo dat het gebruik van MB's op Thailand zonder bundel erg duur is. Zij kan dan, als zij de browser opent, via een soort vangpagina aangeven dat ze internet wil gebruiken. Wel wordt zij bij 60,50 euro verbruik geblokkeerd. Dat is zo'n 24 MB. Daar zit je met een vingerknip aan. Het advies is daarom echt om wél een bundel aan te schaffen. 


@Marcia_  ze krijgt totaal geen 4G te zien als ze roaming aan zet.

APN instellingen staan op Internet en Internet dus gewoon standaard


Dat is raar 😞. Kan zij met ons bellen (+31612001200) of zelf een topic aanmaken? Dan kunnen we met haar meekijken! Wellicht is er iets aan onze kant geblokkeerd?