Skip to main content

Hallo,

Ik ben nu 1,5 week in Zuid Afrika, op verschillende plekken geweest, maar nog steeds geen mobiel internet. Terwijl de instellingen goed staan (in Dubai werkte het onlangs gewoon goed).

Op dit forum ben ik 1 opmerking tegengekomen die misschien hout snijdt: zet je telefoon op 3G. Maar… de iPhone 13 heeft deze optie niet. Ik kan kiezen tussen 5G, 5G auto, en 4G. De telefoon wil meestal van het MTN-SA netwerk gebruik maken, soms (nu zit ik in Stellenbosch) Cell C.

Uiteraard had ik de grootste buitenland bundel besteld, en nu moet ik alles met Wifi doen. Heel irritant. Hopelijk komt er snel een oplossing. Ik had ook met KPN support gebeld, maar die hebben mij ook nog niet teruggebeld voor een oplossing.

Beste @jvdstoel, welkom! Wat jammer om dit te lezen. Ben je nog steeds in Zuid-Afrika? Had je ook al eens geprobeerd om zelf handmatig een ander netwerk te kiezen? Je kunt niet zowel 4G (LTE) als 5G uitschakelen? Ik weet niet precies hoe dit zit met een iPhone 13 om eerlijk te zijn. Bellen en gebeld worden gaat wel goed? Je zou ook nog eens kunnen proberen om de APN (instellingen, mobiel netwerk) op portalmmm.nl te zetten. Advies is wel om, als je weer in Nederland bent, deze terug te zetten naar ‘internet'. Ik hoor graag van je of het opgelost is met deze tips!


Helaas, je suggesties helpen helaas niet.

Ik vlieg vanavond terug naar NL en zit nu op de luchthaven. Bellen en Sms werken wel. De opties waaruit ik kan kiezen zijn 5g aan, 5g auto en 4g.

mvg Johan


Ai. Nou, goede vlucht gewenst alvast! Ik vrees dat ik dit niet voor je kan oplossen maar ik wil wel even meekijken. Kun jij je profiel aanvullen en vervolgens hier een seintje geven?


Beste Erwin, ik ben een kleinzakelijke klant. Begin van de week heb ik hierover al gebeld, uitgebreid case besproken met div mensen. Ik zou teruggebeld worden, maar dit is niet gebeurd. Dus baal stevig.

gr Johan


Dat snap ik! Zonder gegevens kan ik helaas niks opzoeken.