Skip to main content

Ik kan niet bellen en heb geen mobiel netwerk binnen Europa. Bij mij staat er ook linksboven alleen noodoproepen. Ik heb een Samsung A50, roaming staat aan, netwerk selecteren staat op automatisch. Bij handmatig verbindt ie ook niet. Automatisch 4g is ingesteld, telefoon gereset, aan en uit.. Eerst in Griekenland vorige maand en nu in Grancanaria. Wat gaat er mis en hoe kan dit opgelost worden? 

Groetjes van Miriam 

@MiriamK 

Heb je dit al eens geprobeerd?

Instellingen voor bellen:

https://www.kpn.com/service/mobiel/instellen/hulp-bij-instellen?page=bellen/4g-bellen-activeren/p9_t112

Instellingen voor mobiel internet:

https://www.kpn.com/service/mobiel/instellen/hulp-bij-instellen?page=internet/handmatig-instellen/p9_t145

Hi @MiriamK en welkom bij de KPN Community! 

Is het hiermee gelukt? Zo niet, en mocht het op één plek zijn waar je geen/slecht bereik hebt, houd er dan ook rekening mee dat er niet overal dekking zal zijn in het buitenland. In Nederland hebben we het over het algemeen goed voor elkaar met het mobiele netwerk, maar in het buitenland kunnen er nog wel eens gaten in de dekking zitten waardoor je op bepaalde plekken geen bereik zult hebben.

Zie ook onze andere tips voor KPN Mobiel in het buitenland. 🙂

Nee, is niet gelukt! Om toch nog met het internet verbonden te kunnen zijn, roam ik met mijn vriend zijn hotspot en WiFi netwerk.

Wat bizar is, is dat ik met mijn werk sim, automatisch aangesloten wordt met moviestar in Gran canaria en dat met dezelfde instellingen als hij mijn privé sim. 

Waar gaat het toch mis????

@MiriamK  @Sanne van KPN 

Misschien dat je een blokkade voor roaming hebt op je abonnement (sim). Er zou iemand van KPN moeten kijken in het netwerk of dit het geval is.

Misschien dat je een blokkade voor roaming hebt op je abonnement (sim). Er zou iemand van KPN moeten kijken in het netwerk of dit het geval is.

Als dit zou spelen dan kun je het beste contact met ons opnemen via Facebook of X (Twitter). Dan kunnen mijn collega's daar de instellingen doornemen en hopelijk is de oplossing dan snel gevonden. 🙂

Reageer