Skip to main content
Vraag

Geen mobiel netwerk in Australië

• December 11, 2025
  • 8 reacties
  • 31 keer bekeken

Mijn simkaart werkt niet in Australie. Ik heb een voordeelbundel geselecteerd maar de SIM kaart kan geen connectie maken met een provider. 

8 reacties

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 11, 2025

Beste kpn kan het zijn dat onze sim kaarten geblokkeerd zijn. Op de reis naar Australië hebben wij wellicht in China op onze overstap teveel MB verbruikt zonder dat we dat in de gaten hadden 🤔

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Chris Strik 

Welkom op de community van KPN, en leuk dat je momenteel verblijft in Australië waar volgens mij de zomer 🌞 net is begonnen.

Uiteraard is het dan prettig als je gebruik kunt maken van je smartphone, om zo de familieleden in Nederland op de hoogte te houden.

In Australië zijn nog veel en ook grote gebieden nog niet voorzien van mobiele dekking, waardoor je daar vanzelfsprekend geen gebruik kunt maken van je smartphone.
Maar in grote steden en dorpen en gebieden waar veel mensen wonen moet de dekking optimaal zijn.

Om te beginnen, je hebt één van onderstaande bundels geactiveerd voor Australië?

Is dat het geval, dan kun je handmatig zoeken naar beschikbare mobiele netwerken in het menu van je smartphone, deze optie vindt je onder netwerkinstellingen of mobiel netwerk.
Zodra je smartphone klaar is met zoeken, krijg je een lijst van mobiele netwerken (providers) die op jouw locatie beschikbaar zijn, en daar kun je dan één van activeren.
Dit kun je onbeperkt doen, totdat je een provider hebt gevonden waar alles mee werkt.

Ook helpt het om je smartphone helemaal uit te zetten (dus niet op vliegtuigstand), en na enkele minuten weer aan te zetten.
Hiermee zorg je ervoor dat de simkaart zich opnieuw aanmeld op een mobiel netwerk.

Of jullie simkaarten geblokkeerd zijn, dat zou een moderator voor jullie kunnen nagaan.
Dus zorg dat je community profiel volledig is ingevuld, met daarbij jullie 06-nummers.

Maar wie weet lukt het je gewoon, met mijn bovenstaande adviezen.
Laat dat nog even weten.

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 11, 2025

Beste Michel bedankt voor jouw uitgebreide antwoord. AL die zaken heb ik inderdaad al gedaan maar de beide telefoons blijven geen connectie maken met de providers. We zitten nu in een grote stad dus daar zijn meerdere netwerken voorhanden. Ik heb alle gegevens in mijn profile ingevuld dus wellicht kan een MODERATOR nu controleren of onze simkaarten niet geblokkeerd zijn. Bellen met de helpdesk kunnen we niet want we kunnen niet bellen…….

Moderator, astublieft kunt u de gevraagde controle doen want we hebben al bundels klaar staan om te gebruiken

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Chris Strik 

Ook jij bedankt voor je snelle antwoord terug.
Je bent nu in een grote stad in Australië, en daar zijn alle mobiele netwerken inderdaad voorhanden.
Alleen blijft het uiteraard vervelend, dat je daar geen gebruik van kunt maken en dat de KPN simkaart zich daarop niet wilt aanmelden, ondanks mijn eerdere adviezen.

Goed dat je jouw community profiel hebt ingevuld, zodat een moderator gelijk verder kan kijken.
Let wel, het kan soms enkele dagen duren voordat een moderator antwoord geeft in jouw topic, dit is afhankelijk van de drukte op de community.
Maar het kan ook zo zijn, dat je binnen een dag antwoord hebt, dus het is echt even afwachten.

De community is namelijk geen chat, waar je snel een antwoord terug krijgt.

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 11, 2025

Hi Michel nogmaals bedankt. Laten we hopen dat er een moderator beschikbaar is. En inderdaad het is hier zomer. Met kerstbomen dat dan weer wel 🤣🤣🤣

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Je kunt wel een (privé)bericht sturen via één van de socials van KPN, die worden vaak sneller behandeld.

Je kunt KPN klantenservice via de volgende socials bereiken:

Met KPN kun je niet chatten of mailen!

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • December 12, 2025

Hi ​@Chris Strik, welkom allereerst bij onze community. 

Fijn om te zien dat je goed op weg bent geholpen hier. Ik zie ook dat je via Facebook bent geholpen en dat er nu beide nummer horen te werken. Er zit in ieder geval geen blokkade op. Herstart voor de zekerheid nog je toestel mocht het niet werken. 

Mocht alles inmiddels goed werken, dan wens ik je nog een fijne vakantie! 

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 12, 2025

Beste Alex 

Helaas heb ik nog steeds geen werkende telefoon. Ik ben onderweg maar moet wel bereikbaar zijn. Het netwerk accepteert onze beide toestellen niet.

1 automatisch netwerk zoeken staat aan 
2 data roaming is ingeschakeld
3 volledig uit en aangezet
4 niets gewijzigd aan de sim

En nog steeds geen netwerk 😭

Wat moet ik nu doen?