Skip to main content

Ik heb geen mobiel netwerk in het buitenland en heb alles geprobeerd met de eerdere suggesties uit de fora en dat heeft niets opgelost. Ik heb al jaren hetzelfde abonnement dus snap ik er nu niets van dat ik (ik denk van april dit jaar) geen mobiel netwerk meer heb in het buitenland. Kunt u eens kijken of er misschien (per abuis) een beperking op mijn abonnement zit?

Hi @Goowin! Welkom op het forum. 

Om dit na te kijken heb ik nog wel je mobiele nummer en klantnummer nodig. Vul die in op je profiel en laat hier weten wanneer je dit gedaan hebt. Dan kijk ik voor je. 

Wil je naast het invullen van je profiel ook laten weten in welk land je bent? En op onze kennisbankpagina over roaming kijken? Daar staan alle dingen die je zelf kan nakijken om het op te lossen. 🙂


Dag Bram, ik heb mijn gegevens aangevuld. Het maakt niet uit in welke land, België, Duitsland, Finland, Zweden en Noorwegen zijn de landen waar ik ben geweest in het laatste halfjaar. Nergens mobiel bereik. 


@Goowin vooral in Europese landen is dat raar. Je abonnement heeft geen beperkingen voor roaming. Ook staat er geen blokkering in de systemen. 

Heb je de simkaart ook in een ander toestel gestopt en gekeken of het daarmee wel lukt?


@Goowin misschien een overbodige vraag, maar roaming staat zeker weten aan? Ik ben regelmatig in Duitsland om te tanken, en bij automatisch netwerk aan staan duurt het soms/heb ik gewoon geen internet. Dat werkt altijd wel als ik handmatig netwerkprovider kies in Duitsland. Misschien maakt dat nog verschil? 


Dank voor alle goede suggesties die ik ook al heb uitgevoerd/geprobeerd echter zonder resultaat. Ik heb nu een nieuwe SIM kaart besteld bij KPN en wacht op een nieuw telefoontoestel. Hopelijk zijn de problemen dan verholpen.🤔


@Goowin laat je hier weten of dat geholpen heeft?


 Zeker Bram, doe ik!


Hi @Goowin! Heb je de simkaart ondertussen ontvangen? En is het daarmee gelukt verbinding te houden? 🙂


Ha Bram, ik krijg (hopelijk morgen) een nieuw toestel geleverd waar ik dan de nieuwe SIM kaart (die ik intussen van KPN heb ontvangen) in zal gebruiken. Daarna staat inderdaad weer een reis naar het buitenland gepland, dus hopelijk is mijn probleem opgelost. Ik laat het je weten! Dank dat je nog aan mij hebt gedacht -:) . Gr. Erna


@Goowin voor ondersteuning is het handig als je ook echt in het buitenland bent terwijl het ticket open staat. Als het nou niet is opgelost met dat toestel, laat het dan weten. Dan maak ik het ticket een dag voordat je vertrekt aan. En wordt deze in behandeling genomen als je er bent. 

Je krijgt dan van de ticketservice een nummer dat je kan bellen voor verdere afhandeling. 

Het mooist is natuurlijk als het niet nodig is. Vakantie is vakantie. Maar als het wel nodig is dan helpen we je. 🙂


Ha Bram, hier ben ik weer. Eindelijk is het gelukt met een nieuwe SIM kaart en de KPN instellingen die ik van het internet heb gehaald, functioneert mijn toestel weer in het buitenland. Ik was gisteren even in België en daar kreeg ik keurig de melding Orange-KPN en kon vervolgens ook gesprekken voeren.

Jij bedankt voor het meedenken en de aanboden hulp! Top gedaan hoor!! 

Fijn weekend! Gr. Erna