Skip to main content

Sinds aankomst in Oostenrijk heb ik geen verbinding kunnen maken met een mobiel netwerk. Automatisch en handmatig geprobeerd. De telefoon geeft vervolgens een melding dat de SIM geen verbinding met dit netwerk toestaat (op elk netwerk).

Alle instellingen zijn meermaals nagelopen en correct. KPN zelf is niet bereikbaar via mail, de hulpmenu's redeneren in cirkels zonder een oplossing te bieden. De chat geeft uiteindelijk aan dat ik het beste even kan bellen, dat gaat dus niet…

Wat is de oplossing KPN?

Hallo @De echte Louis ,

Probeer eens om per netwerk jouw telefoon op 2G, 3G of 4G te zetten. Is een kwestie van uitproberen. 


Al gedaan, biedt geen soelaas.


Hoi @De echte Louis, welkom bij ons op het forum. Wij hebben geen eigen netwerk in Oostenrijk, dus je zult altijd met een lokaal moeten verbinden. Had je daar al verschillende netwerken geprobeerd, of meerdere keren hetzelfde netwerk? 

Heb je in andere landen, of op andere plekken in Oostenrijk, wel verbinding gehad? Of heb je überhaupt geen verbinding kunnen maken in het buitenland?


@Noordzee 

Vandaag uit verveling nogmaals geprobeerd, deze keer werkte je methode wel! Geen idee waar het probleem in eerste instantie zat, maar voor nu heb ik een oplossing. Dank!


@Jasper 

Alles geprobeerd, verder nog nooit ergens problemen gehad.


@Noordzee

Vandaag uit verveling nogmaals geprobeerd, deze keer werkte je methode wel! Geen idee waar het probleem in eerste instantie zat, maar voor nu heb ik een oplossing. Dank!

Graag gedaan !Â