Skip to main content

Gisteren heb ik mijn netwerkinstellingen gereset omdat mijn WiFi hotspot niet werkte. Ik moest mijn mobiel abonnement daarom opnieuw instellen op mijn iPhone. Het abonnement met mijn nummer komt te staan onder mobiele data, ik kan er alleen nog steeds geen gebruik van maken. 
De chatrobot snapt mijn vraag niet en het 06-nummer dat je vanuit het buitenland zou moeten kunnen bellen werkt niet. Kan iemand mij te woord staan en aan internet helpen? 

Beste @HannekeReijnders, welkom! Wat jammer om te lezen dat het niet meer werkt! Heb jij je toestel al eens uit en weer aan gezet? En zou je via de toestelhulp eens het internet weer handmatig willen instellen op je iPhone? Je kunt dan ook handmatig een ander netwerk kiezen en controleer ook nog even of zowel ‘roaming’ als ‘4G’ aan staat. Mocht dat allemaal niet werken, wil je dan je forumprofiel aanvullen met je 06-nummer, adres en evt. klantnummer en even laten weten dat je dat gedaan hebt? Dan kijk ik met je mee. 


Beste @Marcia_ , dankjewel voor je reactie. Ik heb de stappen doorlopen, maar zonder resultaat.

ik kan het “schuifje” van mobiele data niet aan- en uitzetten. Zie afbeelding.

 


Wat bijzonder dit. Staat hier wel de nieuwste versie van iOS op? Wat zie je als je op mobiele data klikt? Je zou dit schermpje moeten zien. 

 


Ik zie het volgende als ik klik op mobiele data of mobiel netwerk. Op mijn toestel staat iOS 15.6.1.

 


De nieuwste iOS is 16.1.1. Zou je in je toestel willen kijken of er een update is, en die uit willen voeren als je wifi hebt bijvoorbeeld? Ik ben benieuwd of het daarna wel goed gaat. 

Mocht dat niet helpen, wat zie je dan als je naar instellingen > mobiel netwerk > netwerkselectie > automatisch uitschakelen gaat? Komen er wel andere providers in beeld en, zo ja, wat gebeurt er wanneer je met één van die verbindt?