Skip to main content

 

Hi JurgenFrank. Ik heb het nagevraagd. Het heeft inderdaad te maken met bellen via 4g. Wel is het zo dat AT&T dit ondertussen ondersteund. Dit betekent dat je AT&T als provider kan kiezen. Zet daarna VoLTE aan.

Als je dat doet moet je kunnen bellen. Op voorwaarde dat AT&T op je locatie voldoende dekking heeft. Zet voor de zekerheid 5G op je mobiel uit

 

JurgenFrank ik begrijp je. En als ik nog een keer naar de Verenigde Staten ga verwacht ik tegen hetzelfde probleem aan te lopen. 

Het probleem is dat buitenlandse providers veelal nog geen VoLTe aanbieden voor roaming. Terwijl ze ondertussen wel 3G en soms 2G uitzetten. Dat betekent in het kort dat bellen onmogelijk wordt gemaakt. Wij hebben geen invloed op deze beslissingen.

We doen ons best om afspraken te maken met buitenlandse providers om overal wel diensten te kunnen bieden. Maar als 3G of 2G wordt uitgezet voor deze afspraken rond zijn krijg je situaties als deze. 

 

Ik zit voor zaken in Los Angeles, net overgestapt op KPN. He, kan niet bellen. Googlen levert dit volslagen belachelijk verhaal op. Telefoon staat nu op 2G, internet is “E” dus traag als stront. Plus bundel voor Jan met de korte achternaam gekocht.
Wanner ik terug ben: Al mijn geld terug, en onmiddellijk terug naar Vodafone, wat we gewon werkt in de US.
KPN: Wat een totale prutsers zijn jullie. Net gebeld met Support. He, die zijn er op zondag niet. En erger, dit probleem bestaat al langer dan een half jaar? Wat kunnen jullie eigenlijk wel?

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je bericht aangemaakt

Hey @Erik Schuit, welkom terug hier. Jammer te horen dat je problemen ervaart in de VS. Netwerken in het buitenland zijn niet van ons. Wij hebben dan ook weinig tot geen invloed op wat buitenlandse providers wel en niet toestaan voor roaming. We doen ons best afspraken te maken, maar we kunnen niets garanderen. Zoals aangegeven in het oudere topic waar je oorspronkelijk in reageerde: niet alle buitenlandse providers bieden VoLTE aan voor roaming. Als 3G dan wel uitgezet is, dan valt je toestel terug op 2G. 

 

Ik raad je aan om handmatig providers te kiezen tot je een vindt waarbij het wel werkt. Heb je 5G aan staan op je mobiel, zet dat voor de zekerheid uit.