Skip to main content
Beantwoord

Geen mobiele data tijdens vakantie door gepland onderhoud

• June 15, 2026
  • 6 reacties
  • 103 keer bekeken

Wij zijn 2 weken op vakantie op een camping in de buurt van Appelscha. Afgelopen vrijdag viel ineens de mobiele data weg. Op de website van kpn blijkt dat er van 13 juni tot 19 juni wordt gewerkt aan de verbetering van het netwerk.. Dit wist ik niet dus dat betekend 6 dagen niet gebeld kunnen worden en geen mobiele data. Heb een abonnement van onbeperkt mobiel gebruik.

De wifi van de camping is minimaal en voor een betere en sneller ontvangst moet betaald worden. Ik baal hier van en volgens de medewerker aan de lijn kan ik deze wifi kosten niet declareren. 
Als ik wil bellen dan moet ik eerst naar een andere plaats rijden.

Ik heb ook geen bericht in de week voor die 13 juni van KPN gekregen dat dit onderhoud was. 
Ik vind het erg jammer dat KPN geen compensatie biedt. 

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@Wildevuur en welkom bij de KPN Community. Goed dat je hier een topic voor aanmaakt en fijn dat je al zoveel reacties en tips hebt gekregen! 

Erg zuur dat net tijdens de vakantie er daar onderhoud aan het netwerk is. ☹️ Daar kunnen we inderdaad geen compensatie voor geven, maar hopelijk kun je met de tips die hier gegeven zijn uit de voeten zodat je verder niks hoeft te missen. 

Wat bellen betreft, als de wifi die je nu hebt via de camping wel voldoende is om mee te bellen dan kun je VoWiFi nog aanzetten. Hopelijk ben je dan wel bereikbaar en kun je ondanks alles van de vakantie genieten!

6 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 15, 2026

Hallo ​@Wildevuur ,

Dat is pure pech dat dit jou overkomt. 

Ik heb ook geen bericht in de week voor die 13 juni van KPN gekregen dat dit onderhoud was. 
Ik vind het erg jammer dat KPN geen compensatie biedt. 

KPN stuurt uiteraard alleen berichten naar klanten die in die regio wonen. Het zou wat zijn als je voor onderhoud in heel Nederland berichten zou ontvangen. Dat lijkt mij onwenselijk.

KPN geeft geen compensatie voor dit soort onderhoud.

Wel fijn dat die camping een WiFi-netwerk aanbiedt zodat je toch nog iets van internet hebt.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 15, 2026

Ze bieden een wifi netwerk aan wat vet traag is. Je kan €2 per apparaat per dag betalen voor goed functionerend wifi. 
Echt heel irritant, frustrerend en vervelend. We zouden graag wedstrijden van het WK op de tv kijken maar dat gaat niet omdat hij het niet wil verbinden met de wifi van de camping. Dit lukte voorheen prima met de wifi van de hotspot van mijn telefoon. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 15, 2026

We zouden graag wedstrijden van het WK op de tv kijken maar dat gaat niet. 

Je kunt gratis naar NPO 1 kijken via de antenne. (DVB-T2). De zendmast staat vlakbij Appelscha dus je hebt daar een dijk van een signaal.

Mogelijk heeft jouw TV al een mogelijkheid om via de antenne TV te kijken. In dat geval heb je alleen een antenne en een power-inserter nodig. 

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/2357641/digitenne-antenne-v6/?soPos=319

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/3144522/digitenne-antenne-powerkabel-icm-insteek-kaart/?soPos=1949

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • June 15, 2026

Ze bieden een wifi netwerk aan wat vet traag is. Je kan €2 per apparaat per dag betalen voor goed functionerend wifi. 

Je kunt deze beperkingen omzeilen door een travel router aan te schaffen. Koppel je apparaten daarop, en je betaalt slechts voor één verbinding, terwijl je onbeperkt kunt verbinden.
https://eu.store.ui.com/eu/en/category/wifi-special-devices/products/utr

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • June 15, 2026

Als je snel over data wil beschikken zou je Simwallet kunnen proberen. Je zit nergens aan vast. Telefoon moet wel esim geschikt zijn!

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 17, 2026

Hi ​@Wildevuur en welkom bij de KPN Community. Goed dat je hier een topic voor aanmaakt en fijn dat je al zoveel reacties en tips hebt gekregen! 

Erg zuur dat net tijdens de vakantie er daar onderhoud aan het netwerk is. ☹️ Daar kunnen we inderdaad geen compensatie voor geven, maar hopelijk kun je met de tips die hier gegeven zijn uit de voeten zodat je verder niks hoeft te missen. 

Wat bellen betreft, als de wifi die je nu hebt via de camping wel voldoende is om mee te bellen dan kun je VoWiFi nog aanzetten. Hopelijk ben je dan wel bereikbaar en kun je ondanks alles van de vakantie genieten!