Skip to main content
Antwoord

Geen mobiele netwerkverbinding in Spanje

• October 8, 2025
  • 1 reactie
  • 40 keer bekeken

Bregtje
Nieuwkomer

Ik zit sinds gisteren in Zuid Spanje op dezelfde plek waar ik in december vorig jaar ook was; toen geen problemen.

Nu heb ik sinds een aantal weken een nieuw toestel (Iphone 16, hiervoor 13mini), geen idee of dit er mee te maken heeft, maar het lukt me met geen mogelijkheid om verbinding te maken met een Spaans netwerk; roaming staat aan. ‘primair’ en ‘persoonlijk’ staan beiden aan; ook geen idee wat dit inhoud; is voor mij nieuw en naar mijn weten heb ik geen e-sim.

Wat kan ik doen om wel netwerkverbinding te krijgen?

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@Bregtje en welkom bij de KPN Community! Wat een fijne locatie, zeker in deze tijd van het jaar. 😄

Wel zo handig om dan verbinding te hebben met je toestel, dus ik raad je aan om handmatig met een provider daar te verbinden. 
Op onze buitenland pagina kun je vinden met welke providers we samenwerken in Spanje. Voor de handigheid: 

Vodafone Spain2G,
Orange Spain
Telefónica Móviles España

Via je roaming instellingen of je netwerkinstellingen zou je de optie moeten vinden om handmatig met een provider daar te verbinden. 

Laat je weten of het gelukt is om weer verbinding te krijgen? 

1 reactie

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 9, 2025

Hi ​@Bregtje en welkom bij de KPN Community! Wat een fijne locatie, zeker in deze tijd van het jaar. 😄

Wel zo handig om dan verbinding te hebben met je toestel, dus ik raad je aan om handmatig met een provider daar te verbinden. 
Op onze buitenland pagina kun je vinden met welke providers we samenwerken in Spanje. Voor de handigheid: 

Vodafone Spain2G,
Orange Spain
Telefónica Móviles España

Via je roaming instellingen of je netwerkinstellingen zou je de optie moeten vinden om handmatig met een provider daar te verbinden. 

Laat je weten of het gelukt is om weer verbinding te krijgen?Â