Skip to main content

Beste,

Mijn hele gezin hebben mobiele abonnementen bij KPN. Nu is mijn dochter in Noord IA Amerika een kan met haar Huawei Mate 20 geen netwerk verbinding krijgen. De provider in hun regio is US cellular en AT&T maakt ook gebruik van hun netwerk. Dat ik met haar mee ging had ik met mijn telefoon gewoon verbinding via AT&T. In Amerika gebruik ik altijd een super voordeel abonnement die ik voor mijn reis afsluit. Voor mijn dochter hebben wij het ook een super voordeel abonnement afgesloten. Omdat zij op geen manier contact kan maken met US cellular of AT&T is deze nog niet gebruikt. Vandaag van een KPN medewerker begrepen dat we de APN moesten aanpassen naar kpn4g.nl, maar dit heeft geen effect. Wat kunnen we doen? 

Hoi @Geen service in Iowa, welkom hier. 

Kan ze helemaal geen verbinding met het netwerk krijgen? Of heeft ze wel het netwerk, maar kan ze er geen gebruik van maken? Daar zit wel een verschil in. Ik vermoed dat de instellingen goed staan aangezien je al contact hebt gehad. 

Andere netwerken lukt ook niet? 

En als ze het toestel vastzet op 4G bij netwerkinstellingen? At&T heeft volgens mij ook het 3G netwerk uitgezet.


Dank voor je reactie.

Er is maar een provider bij haar in de buurt en dat is, US cellular, maar haar telefoon herkent deze niet, niet eens wanneer je handmatig erna zoekt....  Haar telefoon zoekt continu naar T- mobile, dat is de enige optie. Wij hebben hem ook op 4g vastgezet, en zijn zelfs terug gegaan naar 2g zonder succes.... Andere ideën? 


T-Mobile werkt inderdaad in Amerika, AT&T is een andere, maar die kan ze dus ook niet vinden? Andere netwerken zijn niet te vinden? Want dan ben ik wel bang dat het ophoudt. :(


Ja tot die conclusie ben ik ook gekomen, maar toch vindt ik het vreemd dat ik met mijn telefoon en kpn abonnement dan wel service heb via AT&T, maar zij met haar kpn abonnement en telefoon niet omdat haar abonnement alleen T-Mobile toestaat en deze niet in haar regio zit. 


AT&T moet ook gewoon werken mits er dekking is op de locatie. Dan moet het toestel de provider kunnen vinden bij het handmatig zoeken. 


Hallo Bart, dank voor je reactie en excuses voor de vertraging in mijn reactie. Dat zeg ik ook net, dat handmatig zoeken/instellen ook niet mag baten. Daarom dacht ik dat het aan haar goedkopere KPN abonoment lag, waarop KPN toelaat dat zij alleen bij de T-Mobile provider mag inloggen. Waarom anders? Ik met mijn duurdere KPN mobiel abonoment heb toegang tot bijkans alle providers......  Heb jij een ander verklaring? 


Ik ben ook wat later helaas. Maar nee, met elk KPN abonnement kun je verbinden met dezelfde netwerken. Daar kan het niet aan liggen. Als alles is getest, en dat is het volgens mij, dan kan ik het verder niet verklaren.Â