Skip to main content
Beantwoord

Geen mobiele telefonie en internet in meerdere landen, nu Oostenrijk

• August 19, 2025
  • 5 reacties
  • 86 keer bekeken

Frannie72
Nieuwkomer

Zoals ieder verblijf in het buitenland,  of ik nu in België,  Luxemburg,  Duitsland of Oostenrijk ben heb ik geen internet en ook geen mobiele telefonie op mijn telefoon.  Erg vervelend, aangezien ik de eerste contactpersoon ben voor het verpleeghuis waar mij  moeder woont. Ik heb nu maar even een abonnement bij het, wel werkende Holafly afgesloten om dit bericht te kunnen plaatsen. Ik heb alles al geprobeerd dat mij in de kpn app gezegd wordt, maar zonder resultaat.  Het zou fijn zijn als kpn dit probleem nu eens oplost. Ik betaal deze maand dus voor iets dat ik niet kan gebruiken. Laten we maar hopen dat er geen spoedgeval plaatsvindt thuis in Nederland waarvoor ze mij moeten spreken. 

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@Frannie72, allereerst welkom bij onze community. 

Ik denk ook graag mee. Heb je ook geprobeerd om handmatig een ander netwerk te selecteren waar je nu bent? Werkt dat ook niet? Probeer ook de netwerkinstellingen te resetten, zie de stappen hieronder (wederom dank hiervoor ​@Michel.uit.Arnhem ).

Helpt dit ook niet? Neem dan even contact met ons op met je andere toestel zodat iemand live mee kan kijken naar wat hier aan de hand is. Dit kun je doen via nummer 0031 6 1200 1200, vanuit Oostenrijk gaat dit uit je reguliere bundel.  

Android:

Stap 1. Ga naar Instellingen, en selecteer dan Algemeen beheer.

Stap 2. Zoek en selecteer Reset.

Stap 3. Selecteer Reset netwerkinstellingen (netwerkinstellingen resetten).

Stap 4. Druk op de Reset instellingen knop.

Stap 5. Druk op de Reset knop.

iPhone:

Stap 1. Ga naar instellingen (tandwieltje)

Stap 2. Kies vervolgens voor algemeen.

Stap 3. Scrol helemaal naar beneden, en kies voor Stel iPhone opnieuw in.

Stap 4. Klik vervolgens op Stel opnieuw in.

Stap 5. Waarna je kiest voor Herstel netwerkinstellingen.

Stap 6. Voer je toegangscode in

Stap 7. Klik op Herstel netwerkinstellingen (in het rood weergegeven)

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 19, 2025

Staat roaming wel aan op je telefoon?

• Nieuwkomer
  • August 19, 2025

Even antwoord via mijn andere account, ja roaming staat aan, vliegtuigstand al een keer aan en uit gezet en telefoon zelf ook. Krijg gewoon niks binnen 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 19, 2025

Is je simkaart van 2017 of ouder. Kpn stopt met de ondersteuning van oudere simkaarten. Hij dient dan, met nummerbehoud, vervangen te worden. Echter niet handig als je net in het buitenland bent.

Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • August 19, 2025

Wat voor toestel heb je? Samsung, iPhone, etc.

Kun je de instellingen van je toestel controleren. Bijvoorbeeld welke apn gebruik je? Normaal gesproken zou apn internet de juiste apn moeten zijn.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 21, 2025

Hi ​@Frannie72, allereerst welkom bij onze community. 

Ik denk ook graag mee. Heb je ook geprobeerd om handmatig een ander netwerk te selecteren waar je nu bent? Werkt dat ook niet? Probeer ook de netwerkinstellingen te resetten, zie de stappen hieronder (wederom dank hiervoor ​@Michel.uit.Arnhem ).

Helpt dit ook niet? Neem dan even contact met ons op met je andere toestel zodat iemand live mee kan kijken naar wat hier aan de hand is. Dit kun je doen via nummer 0031 6 1200 1200, vanuit Oostenrijk gaat dit uit je reguliere bundel.  

Android:

Stap 1. Ga naar Instellingen, en selecteer dan Algemeen beheer.

Stap 2. Zoek en selecteer Reset.

Stap 3. Selecteer Reset netwerkinstellingen (netwerkinstellingen resetten).

Stap 4. Druk op de Reset instellingen knop.

Stap 5. Druk op de Reset knop.

iPhone:

Stap 1. Ga naar instellingen (tandwieltje)

Stap 2. Kies vervolgens voor algemeen.

Stap 3. Scrol helemaal naar beneden, en kies voor Stel iPhone opnieuw in.

Stap 4. Klik vervolgens op Stel opnieuw in.

Stap 5. Waarna je kiest voor Herstel netwerkinstellingen.

Stap 6. Voer je toegangscode in

Stap 7. Klik op Herstel netwerkinstellingen (in het rood weergegeven)