Skip to main content

Ik heb soort van last van het zelfde kwaaltje. Ik krijg maar geen bereik in de USA heb alle internet tips al geprobeerd maar niks verbind met een lokaal netwerkt. Moet ik het tijd geven? Ik heb mijn nederlandse simkaart er enkele uren geleden ingestopt (tijdje amerikaans nummer gebruikt) 

ik wil enkel een smsje ontvangen zodat ik mijn whatsapp weer terug naar mijn NL nummer kan zetten

 

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt torigineel topic]

Hoi @Anna Vermeulen. Om in het buitenland gebruik te kunnen maken van jouw mobiel, zet je roaming aan. Hiermee geef je jouw simkaart toestemming om te verbinden met de mast van de buitenlandse provider. Op de meeste mobiele telefoons staat dit standaard uit.

Ook kan het helpen om handmatig een netwerk te selecteren. Met AT&T ervaren klanten de laatste tijd problemen, dus probeer eens T-Mobile. 


Dankjewel voor de reactie maar dat heb ik allemaal al geprobeerd…


Heb je jouw toestel ook al eens opnieuw opgestart? Of staat vliegtuigmodus misschien aan?


Beide natuurlijk gecheckt 


Voor mijn begrip: Als je handmatig een netwerk gaat kiezen, is er dan helemaal geen enkel netwerk wat werkt? Handmatig kun je namelijk uit alle beschikbare providers kiezen. Dus niet enkel de voorkeursnetwerken van onze roaming partners in de USA. 

Zou je ook jouw profiel willen invullen? Dan kan er in de KPN systemen worden gekeken of er iets onverhoopt verkeerd staat. 


Ik heb handmatig alle netwerken geprobeerd ook na opnieuw opstarten maar niks wordt opgepakt. Ik heb een simkaart van Simyo en bellen in buitenland staat aan.


Hoewel Simyo gebruik maakt van het KPN netwerk, kunnen wij als provider KPN nu helaas niets voor je doen @Anna Vermeulen. Ik kan namelijk geen instellingen nakijken voor jouw Simyo aansluiting of een verstoring aanmelden voor een Simyo aansluiting. Je zult je helaas moeten melden bij Simyo met dit probleem. Zij hebben gelukkig ook een forum: https://forum.simyo.nl/

Het spijt me dat wij nu al bijna een hele dag met jou in gesprek zijn geweest, terwijl je bij Simyo moet zijn. 


Mijn vergissing, dacht dat simyo onderdeel van KPN was. Bedankt voor de hulp!