Skip to main content

Hallo, ik ben net terug van een paar dagen Frankrijk en had helemaal geen verbinding op het netwerk. 

Roaming staat/stond aan. Zowel bij automatische als handmatige netwerk selectie kreeg ik geen verbinding. Soms na het opnieuw opstarten van de telefoon of het aan/uit zetten van de vliegtuig modus kreeg ik enkele seconden verbinding met Orange FR, en lag er daarna gelijk weer af. Zelfs het "herstellen van de instellingen” hielp niet.

Terug in Nederland na opnieuw opstarten had ik pas weer verbinding. 

Mijn instellingen staan zover ik kan zien gewoon helemaal goed (ik reis regelmatig naar het buitenland) en heb ook nooit eerder dit probleem gehad (Paar weken geleden moest ik wel in Lanzarote een paar keer opnieuw opstarten maar toen had ik uiteindelijk wel verbinding.) 

Mijn vragen: 

  • Is er iets veranderd aan mijn abonnement, waardoor ik geen roaming meer heb. 
  • Kunnen jullie zien of er toch iets fout staat in mijn telefoon instellingen
  • Kan het wellicht een probleem van de telefoon zelf zijn (Iphone 13) 

Graag uw hulp, ik vertrek binnenkort weer naar het buitenland en moet daar bereikbaar kunnen zijn.

Mvg Erik

Hoi @Beste of zo, er was dus op geen enkele manier een verbinding te krijgen. Dat is wel apart. Ik kijk graag eens na of aan onze kant iets fout staat. Verwacht dat eigenlijk niet omdat je op Lanzarote wel een verbinding kon krijgen. 

Maar even kijken kan geen kwaad natuurlijk. Zou je jouw profiel van gegevens willen voorzien. Hoor ik van je als je dat gedaan hebt.  Ga ik eens kijken. 

Je geeft aan dat alle telefoon instellingen goed staan, dan zit het daar niet in. 

En ook heb je de tips voor geen verbinding in het buitenland gevolgd. Toch vreemd dat er geen verbinding tot stand kwam.


Hoi @Bart_Z , dank voor je reactie

Ik heb de telefoon ter reparatie naar Apple gestuurd. Verwacht hem vandaag terug. De technici hebben hun hun diagnostische tests en intern updates uitgevoerd en bevestigen dat het product nu correct werkt. Grote vraag blijft of dat daadwerkelijk zo is, maar daar kan ik pas achter komen als ik eind volgende week in Ethiopië ben aangekomen. Niet handig als het dan toch niet blijkt te werken. Is er wellicht een manier dat jij kunt nagaan of het echt weer werkt? 

Mijn profiel zal ik iig vast invullen, de telefoon zal morgen weer volledig geïnstalleerd zijn.


In theorie lijkt alles dus goed te staan. Dat is fijn. Ik kan het nog niet nagaan, maar als je in Ethiopië bent en het werkt niet, dan hoor ik dat graag. Dan ga ik het nakijken en eventueel de Technische Dienst aansturen indien nodig. 


Hallo Bart, ben het weekend even naar de grens met Belgie gereden. Kon iig op het orange B netwerk komen. Proximus en nog een paar anderen niet, maar dat heeft wellicht te maken met afspraken tussen KPN en de buitenlandse providers ? 

Hopelijk gaat het in Ethiopie wel lukken, ik vertrek zaterdag, dus we zullen zien. 


Ja je kan niet altijd van alle providers gebruik maken. 1 is natuurlijk ook voldoende. En verder ben je overgeleverd aan het netwerk van het land. Ik weet niet hoe goed die in Ethiopië is. In Nederland zijn wij natuurlijk heel erg verwend met een heel goed dekkend netwerk.