Skip to main content
Vraag

Geen NL-Alert melding ontvangen

• April 29, 2026
  • 19 reacties
  • 247 keer bekeken

Er schijnt een zendmast stuk te zijn. We hebben vandaag geen melding gehad. 

19 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 29, 2026

Hallo ​@Slingeraap ,

Check deze website of er in jouw buurt een storing is:

https://www.kpn.com/service/storingen?page=1

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 29, 2026

Er staat niets op. Heb gebeld met 08000402 en daar zeiden ze het. En verwees mij naar de community, Er zou al een bericht zijn maar dat zijn allemaal oude berichten.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • April 29, 2026

Wat is de rede dat je vandaag een NL Alert verwacht? Gebeurt er iets in jouw omgeving?

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 29, 2026

Jazeker 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • April 29, 2026

Hi ​@Slingeraap, welkom allereerst bij onze community en goed dat je dit hier aankaart. 

Een kapotte mast kan gebeuren, ik begrijp dat een collega aan de telefoon dit heeft aangegeven. 

Zou je je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan kan ik op basis hiervan hier navraag doen. Ook niet onbelangrijk, waar was jij toen precies? Op welke locatie? 

Ik hoor graag van je. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 29, 2026

Gedaan ik was gewoon in Almere bij mijn huis.

• Nieuwkomer
  • April 29, 2026

Ik heb een poll in onze buurt, 255 huizen, almere de helft heeft geen alert gehad voor de brand, meestal hebben ze dan kpn of simyo,  is er een mast stuk? We hadden er 2 moeten krijgen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 29, 2026

Wij hebben 3 en 2 vriendinnen hebben ook niets gehad ook kpn en in Almere 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • April 29, 2026

Snap ook echt niet waarom de overheid het plan heeft/had om het luchtalarm / sirene af te schaffen. NLAlert is leuk maar zullen oude analoge dingen zijn in mijn ogen toch een stuk beter.

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 29, 2026

Ja idd. Maar sommige krijgen ook te horen dat je op een mast verder zit en daardoor geen melding krijgt wat ook heel raar is.

• Nieuwkomer
  • April 29, 2026

Het zijn er teveel die t niet hebben gekregen en die kpn hebben. Dit ligt aan kpn, niet  nl alert en het is niet ok

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 29, 2026

Vind ik ook

Ik woon in Nunspeet op een paar km en heb ook niks gehad 

• Deelnemer
  • April 29, 2026

Niets ontvangen, omgeving Almere 

• Nieuwkomer
  • April 29, 2026

Ik en iemand anders die ook KPN heeft hebben ook geen melding gehad in de omgeving Almere.

• Nieuwkomer
  • April 29, 2026

Ikzelf en manlief geen melding gehad Almere Muziekwijk, niet rond 13.15 en niet rond 18.00 toen ik m bij de buren weer af hoorde gaan. 
In het verleden al eens met KPN gebeld hierover en zij geven IPhone de schuld en IPhone geeft KPN de schuld…tja🥴.

In ieder geval niet betrouwbaar in noodsituaties en als vervanging voor de fysieke sirenes. 

• Nieuwkomer
  • April 29, 2026

Ook ik heb geen melding gehad vandaag in Almere, de rest van het gezin wel. Instellingen staan goed (Iphone), ik zou noodmeldingen moeten kunnen ontvangen. Gaat KPN hier nog iets aan doen? Het zijn er een beetje teveel die vandaag niets ontvangen hebben en het was geen test-alert. 

In Harderwijk. Pal onder de rook. Heeft niemand die ik ken met KPN een alert gehad. Hoe kan dat? 

Robert Brink
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1

Was er wel een NL Alert ❓

Op de radio hoorde ik “tot in Amsterdam te zien en te ruiken”.

Zal best, is niet toxic/giftig dus ramen en deuren dicht ook niet echt nodig.
Ventilatie uit wel een goed plan.