Skip to main content
Vraag

Geen NL-Alert melding ontvangen

• April 29, 2026
  • 32 reacties
  • 591 keer bekeken

Toon eerste bericht

32 reacties

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • April 30, 2026

Kpn reageert in iedergeval niet, en wij hebben 2 verschillende android toestellen met kpn, niks.

De poll in mijn buurt geeft aan dat meer dan de helft niks heeft ontvangen en die hebben kpn. Dus is niet niks en heeft niet ye maken met instellingen 

Dit is geen livechat maar een forum. Er is 12u geleden gevraagd om gegevens in te vullen zodat KPN het kan onderzoeken. Dat is wat anders dan KPN Reageert niet... Het duurt alleen vaak enkele uren tot dagen voor hier een reactie is geplaatst.

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 30, 2026

Het is alleen raar dat je verschillende verhalen hoort over waarom we geen bericht hebben gehad. Heb er al 3 gehoord.

• Deelnemer
  • April 30, 2026

We hebben kpn gebeld, was een storing zeggen ze...... Dan wel over heel veel zendmasten..???. En ook heel toevalligzelfde dag.. dit is dus echt een kpn probleem. En een groot probleem ivm veiligheid.  Ze zullen Ergens een poort dichtgegooid hebben of zoiets.

Laten we afwachten waar KPN mee komt voordat we aannames doen. Het is wel een feit dat er iets goed mis gaat en inderdaad, in het kader van veiligheid, zou hier een hoge prioriteit aan gegeven moeten worden. 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • April 30, 2026

Bedankt voor alle meldingen en informatie die jullie hebben gedeeld.

We hebben inmiddels een eerste controle uitgevoerd. Hieruit blijkt dat het NL-Alert in dit gebied is verzonden en ook door andere toestellen op het KPN netwerk is ontvangen. Tegelijkertijd begrijpen we dat sommige van jullie het bericht niet hebben ontvangen: dat nemen we serieus en daarom gaan we dit verder onderzoeken.

Het ontvangen van een NL-Alert is onder andere afhankelijk van de verbinding van je toestel op het moment van verzending. Je ontvangt het bericht alleen als je telefoon is verbonden met een zendmast die het NL-Alert uitzendt. In de praktijk kan het voorkomen dat je, bijvoorbeeld aan de rand van het gebied of afhankelijk van je verbinding op dat moment, het bericht niet ontvangt.

Meer informatie over NL-Alert vind je op: https://www.nl-alert.nl/

• Deelnemer
  • April 30, 2026

Sorry, maar meer dan de helft van onze wijk heeft t niet ontvangen,  we ontvangen dezelfde signalen uit andere delen van almere en Flevoland.  T aantal is te groot om te zeggen dat t aan de instellingen ligt. Ik heb een poll gehouden en bedankt voor jullie antwoord maar ik denk dat kpn zelf naar zn instellingen moet kijken. Dit is een serieus probleem. 

En heeft niks met onze instellingen te maken dan was t percentage van niet ontvangen vele malen kleiner geweest.

Dit is een veiligheids issue.

En de proef meldingen ontvang ik met zelfde toestel op zelfde plek, ook daarin ben ik niet de enigste.

• Deelnemer
  • April 30, 2026

Bovendien melden kpn ons toen we vanmorgen belden dat er een storing was geweest....