Skip to main content

ik heb deze maand voor het eerst geen notificatie gehad dat mijn extra abonnement op 100% was gekomen, waardoor ik op hoge kosten ben gekomen. Hoe is dit mogelijk en hoe is dit voortaan te voorkomen?

Goedemorgen @KarMa2020, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Dat is wel vreemd! Normaliter kreeg je deze wel? Heb je misschien onlangs iets gewijzigd in je instellingen hiervoor, of via KPN aangegeven dat je geen notificaties meer wil krijgen hierover? 

In ieder geval kijk ik het graag even voor je na! Wil je jouw Forum profiel even aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en 06-nummer? Geef even een seintje wanneer dat gelukt is, dan ga ik op onderzoek uit om te kijken of ik kan achterhalen waar het mis gegaan is.


Op 5 juni heb ik de laatste notificatie gehad. Ik zat toen op 75% van mijn extra beltegoed. Ik heb zelf niets veranderd aan de instellingen. Helaas heb ik daardoor heel veel extra belkosten opgelopen deze maand. Krijg ik nu nog notificaties of wat kan ik verwachten?


@KarMa2020 dit was en is een echte hersenkraker.. Ik kan niet achterhalen waar het fout is gegaan, maar ik vermoed ergens bij de overlap van de extra bundel en je eigen bundel.. Dat sms'je had je moeten krijgen maar is op de een of andere manier niet verzonden.. Maar omdat je ook in MijnKPN je verbruik kan inzien en controleren kan ik het niet geheel voor je vergoeden. Wat ik wil doen is de helft vergoeden, dus € 15,00. Ga je hiermee akkoord?

Voorkomen? Ik ga er vanuit dat dit eenmalig was. Maar bel je vaker meer dan je bundel en moet je vaak bijkopen? Dan is het misschien handig om even te kijken of er een Hussel abonnement beter bij je verbruik past. Bijvoorbeeld 2GB en onbeperkt bellen voor € 20,00 (€ 15,00 als je ook internet thuis van KPN hebt). 


Bedankt voor deze tegemoetkoming Susan. Door alle mantelzorg en hektiek heb ik zoveel moeten bellen dat ik er niet toe gekomen ben om de app te controleren. Daar stond mn hoofd ook niet echt naar. En ik was er ook niet op bedacht natuurlijk. Nu wel. Krijg ik voortaan wel nog notificaties? Of kan dit nogmaals voorkomen?


Goedemiddag @KarMa2020, het lijkt om een storing aan onze kant te gaan. Je was niet de enige met dit probleem! Ik zou je graag beloven dat dit nooit weer gebeurt maar ik kan natuurlijk niet in de toekomst kijken. De enige manier om dergelijke kosten echt te voorkomen is door zelf ook in de gaten te houden hoeveel minuten je nog ongeveer hebt.


Reageer