Skip to main content

Ik ben net terug van 4 weken Engeland en Schotland, en de mobiele netwerk en dataverbinding was erg slecht: meestal 3G, ook 4G, maar beiden regelmatig uitvallend of geen verbinding. Mijn vrouw heeft Vodafone, en die had en prima 4G verbinding zodat ik haar telefoon als hotspot moest gebruiken voor belangrijke afspraken.Blijkbaar heeft KPN afspraken met een slechte provider. Ik ben zeer teleurgesteld hierover.


*Admin: afgesplitst en een eigen topic aangemaakt

Hoi @Jules27, welkom op ons forum! 
Dat is niet prettig op vakantie met slecht internet. In ons kennisbankartikel hierover kun je nog een paar tips en trucs vinden om het meeste uit je verbinding te halen.
Zo wil het bijvoorbeeld wel eens helpen te wisselen van APN (“PortalMMM.nl” of “internet”. 

 


Beste Thomas,

Je geeft geen antwoord op het feit dat via Vodofone er wel een goede 4G verbinding was. Hoe zit dat dan?

Groet

Jules


Hadden jullie wel allebei dezelfde provider gekozen? Zover ik weet heeft Vodafone een eigen netwerk in Engeland.  Dat heeft voordelen. Met een kpn abonnement ben je gast op een buitenlands netwerk.  En dan is het maar de vraag hoe gastvrij is die provider.  Waarschijnlijk, en dat is logisch, hebben de eigen klanten voorrang.


Kpn laat alleen een voorkeurprovider toe, je kan niet zomaar een ander kiezen. Kpn maakt toch afspraken met buitenlandse providers voor hun klanten?


Zeker wel, KPN heeft meerdere afspraken dan alleen met de voorkeursprovider, ik heb er regelmatig mijn vakanties gevierd en nooit problemen gehad, ja als ik weer eens ergens ver achteraf aan het zwerven was, maar bij plaatsen in de buurt altijd goed bereik.


Dank, dat ga ik een volgende keer eens proberen.