Skip to main content

Ik woon momenteel in de VS en ik heb hier een Iphone 15 Pro gekocht. In dat toestel kan geen fysieke simkaart meer, dus had ik mijn KPN simkaart met mijn Nederlandse telefoonnummer omgezet naar een e-sim zodat ik die vervolgens over kon zetten op het nieuwe toestel. Het nieuwe toestel is via T-Mobile (VS) gekocht met een Amerikaans telefoonnummer en abonnement. Het toestel is geschikt voor meerdere e-sims. Helaas was het niet mogelijk om de KPN e-sim direct op het nieuwe toestel te zetten, dit was 50 dagen geblokkeerd door T-Mobile. Ik heb de KPN e-sim toen op een werktelefoon kunnen zetten (want mijn vorige persoonlijke toestel heb ik ingeruild), zodat ik nog wel bereikbaar was op mijn NL telefoonnummer. 

Echter is de 50 dagen voorbij en kan ik nu een e-sim toevoegen op mijn nieuwe toestel. Ik volg hiervoor de stappen zoals omschreven op deze pagina: https://www.kpn.com/service/mobiel/e-sim#e-sim-overzetten. Echter wanneer ik kies voor ‘Simkaart vervangen', krijg ik geen E-sim optie en kan ik alleen een nieuwe fysieke simkaart aanvragen. 

Hoe kan ik alsnog mijn NL nummer van KPN met e-sim overzetten van de werktelefoon (ook iphone) op mijn nieuwe toestel?

Ik heb dus alsnog toegang tot mijn NL nummer (dit is al een e-sim), dus de verificatiecode kan ik gewoon binnenkrijgen. Als er een fysieke simkaart opgestuurd moet worden, is dat vervelend omdat ik in de VS verblijf (dan moet de simkaart dus hierheen gestuurd worden). 

Mijn toestel is ook geschikt voor meerdere e-sims.

De kpn e-sim downloaden via de MijnKPN app. Echter één probleem. Dat werkt volgens mij niet buiten Nederland.  

Je kunt het proberen. 

Hoe heb je de kpn e-sim naar je werk telefoon overgezet? Werkt diezelfde procedure niet nogmaals?

!! Je moet wel nog de sms met activatie code kunnen ontvangen!

Dus niet eerst oude verwijderen!

Is het nu PREPAID dan kan je geen nieuwe e-sim activeren. 


De kpn e-sim downloaden via de MijnKPN app. Echter één probleem. Dat werkt volgens mij niet buiten Nederland.  

Je kunt het proberen. 

Hoe heb je de kpn e-sim naar je werk telefoon overgezet? Werkt diezelfde procedure niet nogmaals?

!! Je moet wel nog de sms met activatie code kunnen ontvangen!

Dus niet eerst oude verwijderen!

Is het nu PREPAID dan kan je geen nieuwe e-sim activeren. 

Hoi PeterG, bedankt voor je reactie. Ik heb de KPN e-sim naar de werktelefoon ook over kunnen zetten vanuit Amerika, dus daar zou het niet aan moeten liggen denk ik. Dat werkte gewoon zoals de beschreven manier, dus via Simkaart vervangen en dan E-sim. Helaas heb ik die optie nu niet meer, wellicht omdat ik het al een keer gedaan heb? Maar dat lijkt me alsnog vreemd, als je namelijk weer een nieuw toestel hebt. 

Ik heb overigens geen prepaid, en ik kan de sms met code nog ontvangen want ik heb inderdaad niet de oude e-sim verwijderd, deze staat gewoon nog op de werktelefoon. 


De standaard procedure is door eerst de MijnKPN app te downloaden. Inloggen met je kpn id. En daarin dan 'ergens' is de mogelijkheid om de kpn e-sim te downloaden. En te activeren. Laatste stap die code via het oude toestel. 

Verder kan ik je hierbij niet helpen. Gelukkig werkt je nummer nog in het andere toestel. 

E-sim overzetten 

https://www.kpn.com/service/mobiel/e-sim#e-sim-overzetten 


Hallo @Kemkes,

De instructie is als volgt:

Ik heb al e-sim op mijn toestel. Hoe installeer ik e-sim op mijn nieuwe toestel?

Voor het installeren van je e-sim op je nieuwe toestel is het belangrijk dat je je profiel op je oude toestel niet verwijderd. Je ontvangt namelijk tijdens de installatie op je nieuwe toestel ter verificatie een sms met een code op je oude toestel. Als jouw profiel op je oude toestel al verwijderd is, kun je deze sms met code niet ontvangen. Je kunt dan alleen nog een fysieke simkaart aanvragen en na activatie pas weer een e-sim profiel installeren.

Installatie op je nieuwe toestel:

  1. Download of open de MijnKPN app op je nieuwe toestel en log in met je KPN ID
  2. Klik op 'Bekijk meer opties' bij het juiste nummer
  3. Ga naar 'Simkaart' en klik op ‘Simkaart vervangen’
  4. Kies voor e-sim en volg de stappen om e-sim direct te downloaden. Tijdens de installatie van de e-sim wordt om de verificatiecode gevraagd. Deze is per sms naar je oude toestel met nog werkende e-sim is gestuurd.

Na voltooien van de installatie is de e-sim op het nieuwe toestel actief en op het oude toestel automatisch gedeactiveerd.

In een ander topic met hetzelfde probleem bleek de simlock 60 dagen te zijn, Is het eventueel mogelijk dat de simlock op jouw toestel toch nog actief is? 


Reageer