Skip to main content

Goedemorgen,

Wij zijn al enkele maanden bezig om een goed overzicht te krijgen van de MB’s en beltegoeden sinds overgang naar KPN.
Enkele malen gebeld en steeds weer wordt er gezegd dat het combiVoordeel en beltegoeden worden bijgeschreven iedere maand, zij kunnen dat immers zien op hun computer. Mijn vraag is waarom wij niet? Mijn dochter en ik hebben samen een combiVoordeel van Telfort en die KPN over heeft genomen zolang als het abonnement duurt en moeten ieder iedere maand 20 GB en 150 belminuten krijgen. Nu krijgen wij soms 150 Mb en soms helemaal niks te zien op de app. Als ik bel is steevast het antwoord; het duurt even (nu al bijna een half jaar) om iedere klant van Telfort over te zetten naar KPN. Het is mij bekend dat Telfort de nieuwe bundels liet ingaan op datum van afsluiting en bij KPN krijgt iedereen de nieuwe bundels de 1e van de maand.

Met alle nieuwe technologie, hoe is het mogelijk dat dit zo lang moet duren????? KPN had niet zo lang nodig om het geld te incasseren, daar hadden en hebben ze geen probleem mee want dat gaat wel goed! Zijn wij de enige die dit probleem hebben of zijn er nog meer mensen die dit ervaren?
Mtvrgr Jeannette

 

 

Hoi @Jeannetteke, welkom! Jammer te horen dat er zoveel onduidelijkheid is. Je bent al overgezet naar KPN, in januari. Echter, daarbij heb je gewoon je abonnement behouden zoals die was. Hetzelfde geldt dan voor je dochter. Wel is het zo dat het er iets anders kan uitzien, waardoor verwarring kan ontstaan. Wil je jouw forumprofiel invullen en hier laten weten als je dat hebt gedaan? Dan zal ik kijken of ik dit verder voor je kan verduidelijken :) 


Hoi Erik, ik begrijp dat het er bij KPN anders uitziet en dat is ook logisch maar daar gaat het niet om. Het gaat er bij ons om dat je niet kan zien in de app en online of je MB’s of GB’s bij worden geschreven. Ik spaar mijn GB’s op omdat ik vaak in het buitenland ben en daar geen internet heb. Op 12 mei jl was mijn tegoed nog 71812 MB, op 20 mei (nieuwe internetbundel gekregen) was dat 72000 MB.

Er moeten iedere maand 20000 MB bij komen, u zal misschien zeggen dat is toch meer dan voldoende maar niet als ik in het buitenland zit. Dan zet ik mijn hotspot aan om zo internet te gebruiken op mijn laptop en dan is 72000 MB er zo doorheen.

Graag zie ik een reactie uwerzijds tegemoet.


Hallo @Jeannetteke , als je bij Telfort een databundel had van 10GB + dubbele data, dus nog een keer 10GB erbij is totaal 20GB per maand.

Je kunt maximaal 2 maanden (= 2x20=40) meenemen naar de huidige maand (+20) = 60GB.

Dis je kunt nooit meer opsparen dan 60GB in het theoretische geval dat je al die maanden geen enkele byte gebruikt.

 


Het klopt wat Jan zegt. Je kunt maximaal twee maanden aan data meenemen. Dat is in jouw geval 10GB, plus nog 2GB gratis, die beide verdubbeld worden vanuit je voordeel. Dat is dus, met 2 maanden meenemen, 72GB maximaal.  

Op 20 mei kreeg je de nieuwe bundel voor de periode 20-5 t/m 19-6 en is er 24GB bijgeschreven. De bundels van 20-4 t/m 19-5 en 20-3 t/m 19-4 blijven dan aanwezig. En wat er op dat moment nog over was van de bundel van 20-2 t/m 19/3 komt te vervallen. Waardoor je dan weer precies op 72GB uitkomt omdat je verbruik in de afgelopen maand uit die oudste bundel is gegaan.