Skip to main content

Betse kpn,

 

Eenmalig heb ik de teveel betaalde toestelkosten van mijn abonnement uit 2015 gecrediteerd gekregen, dit was in 2018, mij werd verteld dat als ik het abonnement niet zou wijzigen, ik iedere keer opnieuw zelf contact op moest nemen om de teveel betaalde kosten te laten crediteren. Hierop heb ik dan ook geantwoord dat ik mijn abonnement niet wilde wijzigen en dat ik iedere keer zelf dit verzoek tot terugbetaling zou indienen. Nu wil ik graag weer mijn teveel betaalde toestelkosten van 2018 t/m 2021 laten crediteren. Echter krijg ik geen reactie van jullie kant meer.

 

Met vriendelijke groet,

 

Een ontevreden klant

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 

 

Welkom op het forum @janmetdekorteachternaam! Ik zou je in dit geval willen vragen om je profiel in te vullen en hier te laten weten wanneer je dit gedaan hebt. Doorgaans is het namelijk zo dat we alleen het bedrag crediteren op het moment dat je het abonnement dan wijzigt. Dit proces om precies dit soort zaken te voorkomen. Wat ik voor je zou kunnen doen is een klacht indienen om na te gaan waarom dat in 2018 niet gedaan is en of dit iets is dat vanuit onze kant gedaan had moeten worden. 


Hallo Bram.

Dit is mij inderdaad meerdere keren verzocht, echter heb ik dit altijd geweigerd. De creditering heeft éénmalig plaatsgevonden in november 2018, vervolgens heb ik nu dus vanaf november 2018 tot nu recht op een vergoeding van de teveel betaalde toestelkosten. zie onderstaand bericht.

 


@janmetdekorteachternaam wat ik voor je zou kunnen doen is het indienen van een klacht. Daarvoor moet ik je nog wel vragen om je profiel in te vullen. Zou je kunnen laten weten of je dit wilt? Wel is het dus zo dat hierbij een wijziging van het abonnement plaats gaat vinden. 


Beste Bram, 

Ik wil gewoon het teveelbetaalde bedrag waar ik recht op heb terugkrijgen zoals afgeproken.

Ik wil zoals al aangegeven ook niets wijzigen totdat dit afgehandeld is.

Waarom is voor het indienen van een klacht een wijziging van hetabonnement nodig. Het gaat om een aanzienlijk bedrag, waar ik de beschikking niet over heb en wel hoor te hebben. Ik ben degene die hierdoor gedupeerd is, terwijl het gewoon opgelost hoort te worden.

Graag zou ik dan ook horen hoe jullie dit gaan oplossen voor me zonder dat het mij nog meer tijd en geld kost. Indien dit niet lukt zonder mijn abonnement te wijzigen ben ik genoodzaakt verdere stappen te ondernemen. En de kwestie voor te leggen bij het acm.

 

 


En daarvoor moet je abonnement dus aangepast gaan worden, anders blijf je teveel betalen en kan dit niet zomaar opgelost worden.

Waarom wil je dat niet dan, de abbo’s zijn alleen maar goedkoper geworden.


Bij de vorige creditering was dit ook niet het geval. Ik wil dat KPN het eerst oplost. Vervolgens zal ik zelf wanneer ik hier behoefte aan heb mijn abo wijzigen.


Misschien wat minder eigenwijs zijn dan was het al opgelost. U bepaald de werkwijze bij kpn niet!!


Kpn heeft mij zelf verteld dat ik dit op dezelfde manier diende aan te vragen als bij de vorige creditering. Dit heb ik gedaan en nu is de werkwijze veranderd. De spelregels tijdens het spel veranderen is naar mijn mening niet de manier om dit op te lossen. Bedankt voor uw bijdrage.


Om te voorkomen dat kpn een soort spaarpot wordt kan dat inderdaad niet meer. U krijgt het teveel betaalde terug en daarmee wordt het contract beëindigd. Sparen doe je bij een bank. Niet bij een telecombedrijf. 


In het kort; als je op dit forum iets wilt bereiken zal je toch echt je profiel moeten aanvullen. Anders kunnen de moderatoren niet meekijken met wie u bent en gaat er echt helemaal niks gebeuren. De eerste stap is dit doen. 

Misschien staat er in dikke koeienletters in het systeem van kpn dat de regeling die u hier verteld er inderdaad is en dat er een speciale werkinstructie is voor u. Maar ook dit kan nu niet worden nagekeken zonder dat de moderatoren uw gegevens hebben.


profiel aangemaakt. Ik betaal momenteel al 3 jaar 66,99 voor onbeperkt bellen sms en internet europa, afgesloten in 2015. Dit is wel erg prijzig zonder telefoon.

 


profiel aangemaakt. Ik betaal momenteel al 3 jaar 66,99 voor onbeperkt bellen sms en internet europa, afgesloten in 2015. Dit is wel erg prijzig zonder telefoon.

 

Vraag me wel oprecht af waarom je niet overstapt op hussel unlimited. Kan me haast niet voorstellen dat dat duurder is. Tenzij je een internationale vrachtwagen chauffeur bent misschien. 


@janmetdekorteachternaam ik snap dat het vreemd overkomt als je nu iets anders te horen krijgt dan een paar jaar geleden. Wel is het zo dat dit simpelweg de werkwijze is en ook geweest had moeten zijn. Wel is het zo dat de opmerking van @Doornekamp33 weldegelijk hout snijdt in dit geval. Een vergelijkbaar abonnement is, zelfs met de toestelkosten in acht genomen, een stuk voordeliger. Daarnaast zou er sprake zijn van een grotere databundel voor minder geld. Ik zie ook dat er al eerder contact is geweest met de klachten afdeling. Daarbij is een aanbod gedaan waarna we je niet meer kunnen hebben bereiken. Wat ik zou kunnen doen is de informatie uit deze klacht doorzetten in een nieuwe klacht maar daarbij moet ik wel toestemming hebben voor het verlengen van het abonnement. Voor €32,50 heb je een abonnement met onbeperkt bellen, onbeperkt SMS’en en onbeperkt data binnen Nederland. Binnen de rest van Europa kan je per maand 25GB gebruiken. Mocht je minder dan 20GB per maand gebruiken kunnen we de prijs van het abonnement nog met €5 verlagen naar €27,50.


Beste Bram,

 

Zoals u en ik zelf ook begrijpen is doornekamp33 wel een heel groot fan van KPN. Ik zelf daar en tegen zou graag eerst het bedrag gecrediteerd zien worden voordat ik mij opnieuw aan jullie bind.

Dat u mij niet kan bereiken klinkt mij vreemd in de oren, u heeft mijn nummer en mijn email adres. Aangezien jullie dit ook hebben gebruikt om het bedrag tot 2018 te crediteren???


@janmetdekorteachternaam uiteraard is het zo dat deze twee dingen samen kunnen verlopen. Op het moment dat je met zowel de vergoeding als de verlenging akkoord bent maken we deze beide in orde. Het is niet zo dat we bij een vergoeding het abonnement kunnen laten doorlopen. Zal ik in dit geval een klacht aanmaken zodat we je hierover kunnen bellen en dit in orde kunnen maken?


Graag een klacht aanmaken en terug bellen. Mocht ik niet bereikbaar zijn. Inspreken op voicemail of mailen.

 


@janmetdekorteachternaam , Jammer voor KPN, ik ben geen Fan zoals jij zegt, ik ben klant die liever wat meer betaald dan bij de concurentie omdat wat KPN mij bied wat ik wil hebben, dit ook alleen op thuis gebied, mobiel heb ik een stuk goedkoper via dochter Simyo, goedkoper en toch voor mij het beste netwerk, ik heb vodafone en het T-Mobile netwerk geprobeerd die bevielen me niet.

Als er morgen een provider kan  leveren wat mijn wensen zijn voor minder geld stap ik rustig over, ik ben en blijf gewoon klant die elke euro ook maar 1 keer kan uitgeven.


Om precies dezelfde reden ben ik ondanks dat ik niet geholpen werd tot nog toe klant gebleven. Ik ben ook niet van plan om te switchen. Ik wil gewoon mijn compensatie voor de teveel betaalde toestelkosten en het abonnement dan pas wijzigen en op mijn gemak in de winkel een nieuw toestel uitzoeken.

 

 


@janmetdekorteachternaam ik wil in dat geval toch een klacht voor je indienen om met je in gesprek te komen over hoe we dit toch kunnen oplossen. Ik wil daarbij nog wel laten weten dat het tegenwoordig zo is dat je kan verlengen zonder toestel en na een paar maanden alsnog een verlenging met toestel kan doen. 


Beste Bram,

Tot op heden is er geen contact geweest voor de verder afhandeling. Ik ben éénmalig gebeld op 11 oktober om 15.50, verder niks meer gehoor terugbellen gaat niet.


@janmetdekorteachternaam ik zie aan deze kant dat we ook op de 20e hebben geprobeerd om contact met je op te nemen. Er is bij het gesprek op 11 oktober ook een voicemail ingesproken. Nu weet ik niet wat daarin gezegd is maar zou je kunnen kijken of je daar iets mee kan? Wel kan ik je vertellen dat het advies is om te verlengen met een maandelijks opzegbaar abonnement. Op deze manier zit je niet vast aan een contract, kunnen we het tussentijdse bedrag vergoeden en kan je zelf kiezen om alsnog te verlengen met een nieuw toestel zodra je daar zelf klaar voor bent. Gezien de klacht nog open staat zal er ook nog een belpoging gedaan worden op een later moment. 


Hallo Bram,

 

Ik heb geen voicemail bericht ontvangen. En er is geen 2de belpoging geweest. Graag zou ik z.s.m. een voorstel per mail ontvangen over de te ontvangen vergoeding. Als dit niet heel snel gebeurd ga ik hier echt verder mee. Het is toch van de zotte dat ik al 3 jaar teveel betaal, mijn bundel helemaal niet EU onbeperkt is. De teveel betaalde internationale bel en internetkosten zijn gewoon in rekening gebracht. Dit is niet volgens contract. Ik heb dan ook financiele schade geleden door een telefoonabonnement. Als ik 1 maand niet betaal bij u wordt ik afgesloten of krijg ik uiteindelijk een deurwaardersbrief. Ondertussen ben ik zelf geneigd een deurwaarder in te schakelen.

 

Met vriendelijke groet