Skip to main content

Hi, mijn telefoon (met lokale simkaart) is in het buitenland gestolen. Nu heb ik een nieuwe telefoon, maar met mijn Nederlandse simkaart krijg ik geen service, terwijl ik dat voorheen wel kreeg toen ik hier aankwam. Ik krijg de melding dat de simkaart niet geprovisioneerd is. In een andere telefoon doet mijn simkaart het ook niet. Ik heb de simkaart al schoongemaakt en de telefoon aan en uit gezet. Het is geen prepaid. 

 @marieke123456 Dat is natuurlijk een bijzonder vervelende situatie. Het kan zijn dat het toestel wat je daar hebt aangeschaft alleen werkt met regionale simkaarten. Ik kijk anders graag even wat de status van jouw Nederlandse simkaart. Zou je dan jouw profiel kunnen invullen en in het vakje “Persoonlijke opmerkingen jouw simkaartnummer kunnen noteren? Dan kijk ik even. 


Dank voor je reactie. Het toestel wat ik nu heb is niet hier aangeschaft, maar via bezoek vanuit Nederland meegekomen (Iphone XR). Ik heb mijn simkaartnummer ingevuld. 


@marieke123456 Op basis van alleen je simkaartnummer kan ik helaas niets vinden. 

Zou je naast je simkaartnummer ook je mobiele nummer en je postcode en huisnummer kunnen invullen in je forumprofiel

Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor KPN forum moderators.


gedaan!


@marieke123456 Ik heb geprobeerd om de simkaart van een afstand een "zetje" te geven. 

Heb je een mogelijkheid het toestel nogmaals uit te schakelen. Even uit te laten en hierna weer aan te zetten om te controleren of de melding dan nog terugkomt?


Bedankt! Heb ik gedaan. Ik krijg nu niet de melding meer dat de simkaart niet geprovisioneerd is, alleen ik heb nog steeds geen service helaas. Er staat nu dat mijn netwerk niet beschikbaar is 


Duidelijk, mag ik ook weten waar je nu precies bent en met welk netwerk je probeert te verbinden? Zou je ook willen proberen om handmatig een ander netwerk te selecteren? 


De melding is weer terug. Ik ben in Rio de Janeiro en probeer handmatig te verbinden met Claro, Vivo en Tim 


Ik zie dat het nog steeds niet gelukt is.. De iPhone werkte in Nederland ook gewoon? Ik zie dat het simkaartnummer wat nu in jouw profiel staat, niet overeenkomt met het simkaartnummer dat ik hier heb staan. Hoe heb je deze simkaart gekregen? Is deze wel al geactiveerd?


Nee het is helaas nog steeds niet gelukt en heb dus bij Vivo een lokale simkaart gekocht en die doet het.  De iPhone werkte in Nederland.


@marieke123456 wat ik nog steeds niet begrijp is waarom het simkaartnummer afwijkt. Ik zie je abonnement alleen daarbij staat een andere simkaart. Heb je de simkaart op enig moment omgewisseld in de afgelopen tijd?

 


Ik heb sinds een paar dagen een andere simkaart in mijn telefoon


Jij doelt op de lokale simkaart? Echter bedoelen wij jouw Nederlandse sim. Jij noemt in je profiel een simkaartnummer eindigend op *345, maar wij zien dat een andere simkaart geactiveerd is. Dat is dus de reden dat die simkaart het niet doet: hij is niet actief.


Oké, hoe kan ik mijn Nederlandse simkaart weer activeren?


Het lukt me helaas niet om de simkaart te activeren. Dus wat je het beste kunt doen is via MijnKPN een nieuwe simkaart aanvragen. Deze wordt dan gestuurd naar het adres wat in jouw account staat. Kom je binnenkort terug of is er iemand die op jouw adres de simkaart op kan halen? Het is belangrijk dat de simkaart wel in Nederland geactiveerd wordt.