Skip to main content

Beste allen,

alle instellingen heb ik in orde gemaakt, maar ik krijg geen service op mijn iPhone. In Duitsland geen probleem, nu in Kopenhagen wel. Als ik netwerken zoek (dus geen automatische selectie), vindt mijn iPhone ze wel, maar kan ik verder niet verbinden. Erg vervelend, aangezien ik dus nu niets kan gebruiken. Hoe nu verder?

Hallo @WesleyPot , het komt een enkele keer voor dat het in de KPN systemen fout ingesteld staat, waardoor roaming uit staat. Zet jouw gegevens in jouw Forumprofiel. Gebruik de velden waar (Privé) achterstaat, die zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN. Zet het 06-nummer bij "Persoonlijke opmerkingen”. Dan zal ik de KPN moderators vragen om dit te onderzoeken.


Hoi @WesleyPot en welkom hier op ons forum!

Misschien geheel overbodig, maar heb je je toestel al eens uit -en aangezet? Zo ja, dan heb ik niks gezegd maar ik weet uit ervaring dat dit wel eens wordt vergeten. Mag ik gezien dit bericht er van uitgaan dat je wel gebruik kunt maken van data en toegang hebt tot het internet? Is het alleen bellen/gebeld worden wat problemen geeft? 


Hallo @WesleyPot , het komt een enkele keer voor dat het in de KPN systemen fout ingesteld staat, waardoor roaming uit staat. Zet jouw gegevens in jouw Forumprofiel. Gebruik de velden waar (Privé) achterstaat, die zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN. Zet het 06-nummer bij "Persoonlijke opmerkingen”. Dan zal ik de KPN moderators vragen om dit te onderzoeken.

Opgepakt @RBxx en dank voor je reactie!


Graag gedaan @JanZ_ , ik dacht dat dit wel “prio” waardig was.


Hoi,

 

ja ik heb de telefoon aan en uit gehad en heb zojuist mijn profiel aangevuld. Alvast bedankt voor de moeite! Ik zit momenteel op de WiFi van het hotel. Kan helemaal niets gebruiken momenteel: geen telecom en internet. 


Graag gedaan @JanZ_ , ik dacht dat dit wel “prio” waardig was.

Sowieso, ik was er net mee bezig maar omdat ik nog niet zo heel lang full time werkzaam ben op het Forum, ging ik het nog even dubbel checken in de werkdocumenten en daar werd mijn vermoeden bevestig dat dit een duidelijke 'prio' is! Maar een mention kan nooit kwaad :) 


Hoi,

 

ja ik heb de telefoon aan en uit gehad en heb zojuist mijn profiel aangevuld. Alvast bedankt voor de moeite! Ik zit momenteel op de WiFi van het hotel. Kan helemaal niets gebruiken momenteel: geen telecom en internet. 

Top, dankjewel @WesleyPot. Ik ben meteen gaan checken of de instellingen hier goed staan en dat is het geval; roaming staat ingeschakeld en ik zie verder geen zaken die er voor zouden kunnen zorgen dat je op dit moment geen verbinding kunt maken in Denemarken. Ik vermoed ergens dat je nu niet de mogelijkheid hebt om je simkaart eens in een ander toestel te testen? Je gaf verder aan dat je als je naar netwerk zoekt, je wel een overzicht te zien krijgt maar dat je geen verbinding kunt maken; wat gebeurt er als je automatisch verbinding probeert te maken? 


Hoi @JanZ_ ,

Dankjewel voor de snelle reactie. Helaas ben ik niet in de mogelijkheid om mijn simkaart te testen, maar hij deed het nog wel in Duitsland. 
 

Als ik het netwerk op automatisch zet, zoekt hij en krijg ik de melding ‘geen service’.


Hoi @JanZ_ ,

Dankjewel voor de snelle reactie. Helaas ben ik niet in de mogelijkheid om mijn simkaart te testen, maar hij deed het nog wel in Duitsland. 
 

Als ik het netwerk op automatisch zet, zoekt hij en krijg ik de melding ‘geen service’.

Denk ook niet zozeer dat het hem in de simkaart zit hoor. Maar daarmee (kruistest) konden we toestel en/of instellingen ook uitsluiten. Ik denk dat we toch nog een keer moeten kijken naar die instellingen. Welk merk & type toestel gebruik je?


Hoi @JanZ_ ,

Hij staat al wel in mijn profiel, maar ik heb een IPhone 12.

Hartelijke groet,

Wesley 


Ah yes, goeie dat had ik kunnen zien, het wordt ook laat ;)

Ik zou je aanraden om alle instellingen nog even langs te gaan en hier zie/lees je hoe alles hoort te staan. 

Kun je, als je de mogelijkheid hebt, aan iemand daar vragen of ze soortgelijke problemen ervaren? Lijkt misschien wat ver gezocht maar er kan ook nog sprake zijn van een storing aan Deense zijde, dat kan ik vanaf hier helaas niet zien. 


Beste @JanZ_ ,

 

Alles heb ik opnieuw ingesteld (had ik ook al eerder gedaan). Ik heb vernomen van een vriendin die hier in ook in Denemarken is, dat zij wel gewoon kan bellen en internetten (Vodafone), dus er lijkt geen sprake te zijn van een storing. 
 

Hartelijke groet,

Wesley 


Beste @JanZ_ ,

 

Alles heb ik opnieuw ingesteld (had ik ook al eerder gedaan). Ik heb vernomen van een vriendin die hier in ook in Denemarken is, dat zij wel gewoon kan bellen en internetten (Vodafone), dus er lijkt geen sprake te zijn van een storing. 
 

Hartelijke groet,

Wesley 

Goedemorgen @WesleyPot, ik heb nu net een ticket aangemaakt voor onze technische dienst, zij zullen hier dieper in duiken en ik heb goede hoop dat zij dit probleem gaan verhelpen. Wij hebben eigenlijk alles gedaan wat we konden doen; aan jouw kant staan de instellingen goed en ook aan deze kant zie ik geen gekkigheden. 


Goedemorgen @JanZ_ ,

Dank voor je bericht! Het zou super zijn als het werkt. Ga hierna nog door naar Zweden en Noorwegen, dus het zou fijn zijn als ik mijn navigatie kan gebruiken 😅.

 

fijne dag!


Goedemorgen @JanZ_ ,

Dank voor je bericht! Het zou super zijn als het werkt. Ga hierna nog door naar Zweden en Noorwegen, dus het zou fijn zijn als ik mijn navigatie kan gebruiken 😅.

 

fijne dag!

Yes, geen dank! Ik ga er eigenlijk wel vanuit dat zij dit op kunnen lossen hoor 🙂 Mocht het voor je gevoel te lang duren of dat je niks hoort, laat het me dan gerust weten @WesleyPot. Jij voor nu ook een mooie dag toegewenst in het hopelijk zonnige Kopenhagen :) 


Hoi @WesleyPot, als het goed is, is je probleem inmiddels verholpen en kun je nu gebruik maken van je aansluiting in Denemarken 🙂 Ik wens je daar nog een mooie tijd toe en mocht ik vanaf hier nog wat voor je kunnen betekenen dan hoor ik dat natuurlijk graag!


Hoi @JanZ_ ,

Dank voor je reactie! Gebeld met een andere telefoon en het lag uiteindelijk aan de instelling dat de iPhone automatisch 5G zocht. Handmatig naar 4G en netwerk selecteren heeft ervoor gezorgd dat ik in Denemarken en nu in Zweden bereik heb. Erg fijn! Hartelijk dank voor je hulp!

 

Hartelijke groet,

 

Wesley 


Hoi @JanZ_ ,

Dank voor je reactie! Gebeld met een andere telefoon en het lag uiteindelijk aan de instelling dat de iPhone automatisch 5G zocht. Handmatig naar 4G en netwerk selecteren heeft ervoor gezorgd dat ik in Denemarken en nu in Zweden bereik heb. Erg fijn! Hartelijk dank voor je hulp!

 

Hartelijke groet,

 

Wesley 

Heel erg graag gedaan en jij bedankt voor de terugkoppeling!