Skip to main content

Hallo Kpn,

 

hier precies hetzelfde probleem. Al alles geprobeerd wat ik zelf kan doen. Staat er bij ook zo’n blokkade? (En waarom dan, want vorig jaar was dit geen probleem).

groet,

Roel

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Beste @Roelieboelie1, welkom! Jammer om te lezen dat je hier tegenaan loopt. Het is mogelijk dat er een blokkade op staat, al lijkt me dat in jouw geval onwaarschijnlijk, gezien je aangeeft dat het vorig jaar wel gewoon werkte. Heb jij een 4G-geschikt toestel? En heb je dataroaming en 4G ingeschakeld? Kan je handmatig een ander netwerk zoeken? En heb je je toestel al eens uit en weer aan gezet? Mocht dit allemaal niet werken, wil je dan je forumprofiel aanvullen met je 06-nummer, adres en evt. klantnummer? Ik kijk graag met je mee. 


Dank voor het aanvullen van je profiel! Ik zie dat er geen blokkades op je nummer staan. Het is mij helaas ook niet helemaal duidelijk waarom het niet werkt.. Je hebt je toestel na het gesprek met mijn collega ook nog eens uit en weer aan gezet? En wat gebeurt er als je handmatig een ander netwerk zoekt? Lukt het dan wel? Ik zie dat er een ticket voor onze technische dienst is aangemaakt: er wordt dus sowieso contact met je opgenomen hierover binnen enkele werkdagen!


Hallo Marcia,

 

eerder had ik hem al aan en weer uitgezet en toen deed hij nog niks; nu op een of andrre manier wel. Het probleem lijkt opgelost. De technische dienst hoeft mij niet meer te bellen


Helaas te vroeg gejuicht:  1 minuut 3g gehad, daarna niets meer. Nogmaals aan en uitgezet en geen signaal te krijgen (zit naast een telefoon die gewoon 4g verbindibg heeft). Dus graag toch contact zoals afgesproken. Zou vandaag om 15 uur zijn


Gek dat er even 1 minuut wel verbinding was en daarna niet meer! We laten de melding voor de technische dienst gewoon staan dus. Er staat geen tijd bij wanneer ze contact met je opnemen, zoals Marcia al zei is dat binnen enkele werkdagen. 


Ik zie dat de collega van de technische dienst geprobeerd heeft je te bellen, maar dat lijkt (logischerwijze) niet gelukt. Er is een reset uitgevoerd aan onze kant. Kan jij je toestel eens twee minuten uitzetten en dan weer aandoen? Werkt het dan weer naar behoren?


Hallo Marcia,

de telefoon heb ik teruggezet naar fabrieksinstellingen en een iCloud backup teruggezet. De telefoon moet daarbij helemaal uit en weer aan, maar ook dit heeft geen soelaas gebracht.

de technische dienst hebben we inderdaad gemist, maar daar stond eerder al een afspraak voor gepland (en toen werd er vanuit kpn niet gebeld)


Ik zie in de notities van de collega van de technische dienst het volgende, @Roelieboelie1 

  • We zien dat je toestel wel even kort op het netwerk is geweest.
  • Wij hebben geen blokkades actief op jouw aansluiting

De technische dienst zou graag zien dat je jouw simkaart in een ander toestel probeert. Zij denken dat het probleem toch door je toestel wordt veroorzaakt. Wil je laten weten of dit helpt?


Heel bizar, maar vandaag plots 4g bereik!

gister al 30 seconden 3G en nu al hele ochtend goed bereik.

 

enkele dagen terug heb ik met de Apple servicedeskmedewerker al mijn telefoon nageplozen, maar daar was niks mis mee.

 

kan het toch zijn dat mijn simkaart van Telfort niet goed werkte in het buitenland, of heeft kpn vannacht nog iets veranderd aan de instellingen?


Heel bizar, maar vandaag plots 4g bereik!

gister al 30 seconden 3G en nu al hele ochtend goed bereik.

enkele dagen terug heb ik met de Apple servicedeskmedewerker al mijn telefoon nageplozen, maar daar was niks mis mee.

 

kan het toch zijn dat mijn simkaart van Telfort niet goed werkte in het buitenland, of heeft kpn vannacht nog iets veranderd aan de instellingen?

 

Ha, goed om te horen, @Roelieboelie1!

Ik zie hier in de notities dat de technische dienst bleef zien dat jouw nummer niet goed met het netwerk wilde verbinden. Steeds als het verbonden was, werd het er ook weer uitgegooid. Onduidelijk was waarom, dus dat is bij een andere afdeling uitgezet op de 12e. Ik zie dat er vervolgens op de 15e per e-mail aan je gevraagd is om te testen met het netwerk van Orange. Dit omdat we daarvan zagen dat die eerder wel succesvol leek te zijn. En ook of je het toestel op 2G-3G-4G automatisch zou willen zetten.

Heb je die mail gekregen en dit ook nog kunnen uittesten? Kan dan heel goed zijn dat de collega's daarna dus toch iets hebben aangepast waardoor het nu werkt.

Als je het niet hebt kunnen testen hoef je dat nu natuurlijk niet meer te doen als het nog steeds werkt. Zou je dat kunnen bevestigen? Dan laat ik de collega's weten dat zij het ticket kunnen sluiten.


Hallo Erik,

 

de mail waarin gevraagd wordt om het netwerk van Orange te testen heb ik niet gekregen. Uiteindelijk was het het netwerk van Free dat werkte.

 

Inmiddels ben ik terug in Nederland en werkt alles weer/nog steeds prima.

 

Ik ga ervan uit, dat de technische dienst inderdaad een aanpassing heeft gedaan (waar ik al veel eerder om gevraagd heb) en ga straks een klacht indienen, omdat dit probleem dus al veel eerder opgelost had kunnen zijn. 


Goed om te horen dat het nog steeds goed werkt, Roelieboelie. En ik zie dat er ook nog even contact is geweest met de technische dienst en dat je wat verdere uitleg hebt gehad. Dan ga ik ervan uit dat het geheel daarmee is afgesloten :)