Skip to main content

Ik heb een vrij oud mobieltje *Siemens M35i / Samsung M150 die eigenlijk alleen goed functioneert met een oude simkaart (die niet geschikt is voor 4G).

 

Ik snap dat i.v.m. updates / veiligheid voor smartphones een vernieuwde simkaart besteld moet worden, maar dit is niet voor mij aan de orde want ten eerste gebruik ik geen smartphone en ten tweede ondersteunt een oud mobieltje de nieuwere simkaarten niet.

 

Bellen schijnt dan via 2 G te gaan i.p.v. 4 G.

Nu heb ik een vervangende simkaart ontvangen, alleen nog niet geactiveerd.  Dit ben ik eigenlijk niet van plan om bovenstaande redenen.  Het mobieltje wordt dan deels onbruikbaar.

Wat gebeurt er als ik niet doe ? Kan ik dan met mijn oude simkaartje op 2 G blijven bellen ?

Graag een eerlijk antwoord.

Hallo @Ronald KPN ,

De oude simkaart werkt gewoon in van die oude mobieltjes,Ik heb ter reserve(of als ik mijn mobiel kwijt ben) een nokia uit 2005 en die werkt ook gewoon met de nieuwe simkaart,Dus ik zou deze simkaart gewoon activeren.


Hmm, heeft die phone internet…. via 3G?

3G gaat uitgeschakeld worden aan het einde van deze maand, 2G (wat eerst GSM heette) blijft nog tot en met 31 maart 2025. Een oude simkaart werkt niet op 4G (en 5G) dus als die in een vrij nieuwe smartphone zit is simkaartwissel evident.

Als je 'm dus voor bellen/sms-en gebruikt blijft dat nog werken. Tot Q1 2025.

Daarna is het einde verhaal voor GSM telefoons en (oude) smartphones die alleen met 3G werken.

April 2025 is het écht tijd voor een nieuwe telefoon ÉN een nieuwe simkaart.


Hoi @Ronald KPN, goed dat jij je vraag hier stelt! 

Graag een eerlijk antwoord.

Ik snap deze niet helemaal… waarom zou een vraag hier niet eerlijk beantwoord worden…?

Aan de reactie vanuit onze Community wil ik de volgende verwijzing naar onze website toevoegen: Ga mee van 3G naar 4G
 


Je kunt dus blijven bellen via ons 2G-netwerk, maar niet meer bellen en internetten tegelijk.

We garanderen het 2G-netwerk tot minstens april 2025: tzt volgt er ongetwijfeld meer informatie als daar meer over te melden is.