Skip to main content

HELP!

Mijn vriend heeft een nieuwe iphone gekocht in Spanje en gebruikte hiervoor een esim. Dit wil hij ook op zijn nieuwe iPhone gebruiken, maar de sms code kan niet ontvangen worden uiteraard. Wat moeten we doen? Hij is niet bereikbaar en we zitten hier nog een tijdje. Kan iemand ons zsm helpen? :( 

Hallo @MariaSmolders 

Is het de bedoeling om de e-sim over te zetten van het oude toestel naar het nieuwe toestel?

Daar is de volgende procedure voor:

Ik heb al e-sim op mijn toestel. Hoe installeer ik e-sim op mijn nieuwe toestel?

Voor het installeren van je e-sim op je nieuwe toestel is het belangrijk dat je je profiel op je oude toestel niet verwijderd. Je ontvangt namelijk tijdens de installatie op je nieuwe toestel ter verificatie een sms met een code op je oude toestel. Als jouw profiel op je oude toestel al verwijderd is, kun je deze sms met code niet ontvangen. Je kunt dan alleen nog een fysieke simkaart aanvragen en na activatie pas weer een e-sim profiel installeren.

Installatie op je nieuwe toestel:

  1. Download of open de MijnKPN app op je nieuwe toestel en log in met je KPN ID
  2. Klik op 'Bekijk meer opties' bij het juiste nummer
  3. Ga naar 'Simkaart' en klik op ‘Simkaart vervangen’
  4. Kies voor e-sim en volg de stappen om e-sim direct te downloaden. Tijdens de installatie van de e-sim wordt om de verificatiecode gevraagd. Deze is per sms naar je oude toestel met nog werkende e-sim gestuurd.

Na voltooien van de installatie is de e-sim op het nieuwe toestel actief en op het oude toestel automatisch gedeactiveerd.

bron: E-sim downloaden en instellen | KPN


Hallo @MariaSmolders 

Is het de bedoeling om de e-sim over te zetten van het oude toestel naar het nieuwe toestel?

Daar is de volgende procedure voor:

Ik heb al e-sim op mijn toestel. Hoe installeer ik e-sim op mijn nieuwe toestel?

Voor het installeren van je e-sim op je nieuwe toestel is het belangrijk dat je je profiel op je oude toestel niet verwijderd. Je ontvangt namelijk tijdens de installatie op je nieuwe toestel ter verificatie een sms met een code op je oude toestel. Als jouw profiel op je oude toestel al verwijderd is, kun je deze sms met code niet ontvangen. Je kunt dan alleen nog een fysieke simkaart aanvragen en na activatie pas weer een e-sim profiel installeren.

Installatie op je nieuwe toestel:

  1. Download of open de MijnKPN app op je nieuwe toestel en log in met je KPN ID
  2. Klik op 'Bekijk meer opties' bij het juiste nummer
  3. Ga naar 'Simkaart' en klik op ‘Simkaart vervangen’
  4. Kies voor e-sim en volg de stappen om e-sim direct te downloaden. Tijdens de installatie van de e-sim wordt om de verificatiecode gevraagd. Deze is per sms naar je oude toestel met nog werkende e-sim gestuurd.

Na voltooien van de installatie is de e-sim op het nieuwe toestel actief en op het oude toestel automatisch gedeactiveerd.

bron: E-sim downloaden en instellen | KPN

Beste RBxx,

Dat is inderdaad de bedoeling, bedankt

voor je reactie.

Echter; mijn vriend heeft zijn oude telefoon ingeruild bij Apple (deze is dus ter plekke leeggegooid), en heeft zijn nieuwe iPhone ingesteld (reservekopie teruggezet).

bij het overzetten van een e-Sim, ontvang je een code op je 06 nummer, maar hiervoor moet je dus eerst je pincode ingeven op je nieuwe telefoon, terwijl dit niet mogelijk is. Er wordt nu een nieuwe simkaart naar ons thuis gestuurd, welke hij in zijn telefoon moet doen om alles te installeren, maar wij zijn de komende tijd nog in Spanje.. Als je hiervoor ook nog een oplossing zou hebben, ben ik je ontzettend dankbaar.

Toen straks hebben we al een uur met kpn aan de lijn gehangen, maar die konden ons helaas niet verder helpen. Vind het erg vreemd dat er zoiets wordt uitgebracht terwijl het maar half werkt. Voeg dan tenminste de optie toe om de code via een ander telefoonnummer te ontvangen, of via email.


Nee @MariaSmolders , helaas is hier geen oplossing voor. Dit is zoals het bedoeld is.
Deze manier is in jullie eigen belang. De sms is een belangrijke stap in de verificatie om te zorgen dat de e-sim alleen door de houder van het 06-nummer geactiveerd kan worden.

Als Nederlandse provider verstuurt KPN de simkaart alleen naar jullie Nederlandse adres en dus niet naar het buitenland. Kan je niet een familielid vragen de simkaart naar jullie door te sturen?


Blijkt maar weer. Toch handiger een simkaart. Uit het oude toestel halen en in het nieuwe stoppen.

In dit geval kan het alleen zoals rbxx zegt. Er zal een fysieke simkaart met het 06 nummer in het toestel moeten waarmee de sms ontvangen kan worden.

Misschien kan het ook zo: vraag een simkaart aan KPN stuurt die naar jullie adres. Laat iemand in Nederland die in zijn telefoon stoppen. Op dat moment ga je de e-sim activeren en wordt de code naar die kennis gestuurd. Die kan hem dan even door appen naar jou. Hopelijk werkt dat. succes!


 

Blijkt maar weer. Toch handiger een simkaart. Uit het oude toestel halen en in het nieuwe stoppen.

In dit geval kan het alleen zoals rbxx zegt. Er zal een fysieke simkaart met het 06 nummer in het toestel moeten waarmee de sms ontvangen kan worden.

Misschien kan het ook zo: vraag een simkaart aan KPN stuurt die naar jullie adres. Laat iemand in Nederland die in zijn telefoon stoppen. Op dat moment ga je de e-sim activeren en wordt de code naar die kennis gestuurd. Die kan hem dan even door appen naar jou. Hopelijk werkt dat. succes!

Oké dan denk ik dat dit de snelste optie is, helaas. Dan gaan we dit regelen, hartstikke bedankt voor de snelle hulp allebei!


Graag gedaan @MariaSmolders . Succes!